مشتری مداری؛ رمز موفقیت رامک خودرو در بازار ایران

پرشین خودرو: حفظ مشتری از جذب مشتری جدید اگر سخت تر نباشد، آسان تر نیز نخواهد بود و این مهم در حوزه خودرو به بهترین وجه قابل لمس است زیرا ورود برندها و مدل های مختلف به بازار همیشه می تواند توازن وسهم بازار خودرو را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از تفاوت های بازار خودرو در سالی که گذشت، افزایش فضای رقابتی بین واردکنندگان خودرو بود. نمایندگان خودروسازان اروپایی و آسیایی هر کدام سعی می کردند در سگمنت مخصوص هر کدام از مدل هایی که عرضه می کنند جزو بهترین ها باشند اما در سال 96 دیگر نمی شد با همان برنامه های سال های قبل، در رقابت ماند و باید برنامه ریزی جدید رخ می داد.
رامک خودرو نماینده سانگ یانگ کره جنوبی یکی از فعالان بازار خودروی ایران بود که برای ماندن در بازار رقابتی کشور برنامه ریزی های خاصی کرده بود و در سال 96 به دنبال بهره برداری از این برنامه ها بود.
حضور در نمایشگاه های مختلف خودرو از مشهد گرفته تا گلستان یکی از این برنامه ها بود که توانست بخشی از بازار خودرویی کشور که برای خرید در بین برندهای مختلف دو دل بودند را جذب خود کند. طرح های فروش به مناسبت های مختلف، ارائه فروش خودرو با شرایط منعطف و اقساطی و توسعه شوروم های مرکزی در تهران نیز جزو برنامه های رامکی ها در سال 96 بود.

 

 

مدیران رامک خودرو از ایده های جدید برای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید استفاده می کردند. برای مثال در ابتدای فصل زمستان شرکت رامک خودرو در اقدامی مشتری مدارانه به استقبال قدم نو رسیده یکی از مشتریان خود رفت و با اهدای هدیه و همراهی خانواده کودک تازه متولد شده تا منزل، به ایشان تبریک گفت.
همراهی در مسیر بیمارستان تا منزل با یک دستگاه کوراندو با مساعدت واحد ارتباط با مشتریان رامک خودرو، انجام شد و برای این کوراندو سوار کوچک نیز هدیه ای ویژه در نظر گرفته شد. این حرکت رامک خودرویی ها در جای خود بسیار زیبا بود و نشان می داد که این نماینده خودروساز کره ای برای مشتری مداری، برنامه های خاص را در نظر گرفته است.

 


اما حرکت جالب دیگر این نماینده تبریک آغاز سال نو میلادی به مشتریان مسیحی خود بود. همزمان با کریسمس و نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی، نماینده سانگ یانگ در ایران به دیدار مشتریان مسیحی خود رفت.
در این دید و بازدیدهای نمایندگان گروه صنعتی رامک خودرو با مشتریان مسیحی این واردکننده خودروهای کره ای، هدایایی به رسم یادبود در محل کار و محل سکونت این عزیزان به آنها اهدا شد.
فعالیت های رامک خودرو برای حفظ بازار خود در ایران در زمانی که واردات خودرو متوقف شده بود جواب داد و مشتریان این برند به خرید خود وفادار ماندند تا بتوانند از رانندگی با خودروهای با کیفیت کره ای لذت ببرند.
نام رامک خودرو در میان شرکت هایی که مجوز پیش فروش خودرو در ایران را داشتند اعلام شد و این خبر خوبی برای مدیران این مجموعه خوش نام بود.
بنابراین برنامه ریزی این مجموعه برای ورود قوی به بازار خودرویی سال 97 بر اساس تجارب سال های گذشته و با وارد شدن مدل های جدید سانگ یانگ کلید خورد و حالا دیگر نوبت توسعه فعالیت های خدمات پس از فروش رامک خودرو است که این همان فعالیتی است که برای ماندن در بورس باید به بهترین وجه توسط این نماینده برند کره ایی محقق شود.

کد خبر 92929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha