مدیران دولتی به جای نمایش، کمی مطالعه کنند!

پرشین خودرو: برخی مسئولان بخش صنعت و خودرو کشور ما اگر به جای نمایش دادن، کمی مطالعه را در دستور کار روزانه خود قرار دهند، تمام مشکلات کشور در این بخش حل می شود.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه در عرصه صنعتی بسیاری از کسب و کارها و کارگاه های کوچک کشور ورشکسته شده اند و این نشان دهنده این مطلب است که برای این قسم فعالیت اقتصادی، ارزشی قائل نیستیم.
وی ادامه داد: سال هاست چند قطعه سازی در کشور در تمام همایش ها و برنامه ها و البته قراردادها حضور دارند اما از کوچکتر هایی که نیاز به حمایت دارند خبری نیست!
این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: این قصه در صنعت خودروی ما نیز وجود دارد یعنی در همه این سال ها تنها چند برند خاص یعنی رنو و پژو فقط حاضران همایش ها و نشست های خودرویی و صنعتی ایران بودند و گویی برند دیگری در دنیا وجود ندارد.
وی افزود: در کشور ما انجمن های مختلفی فعالیت دارند که در یک راستا و یک موضوع فعالیت می کنند اما دست آخر در هر کدام از این مجموعه ها یک یا دو شرکت صاحب نظر هستند و این بسیار بد است.
دادفر با انتقاد از بی صداقتی برخی مدیران صنعتی گفت: باید به کسب و کارهای کوچک تر بها دهیم و این که با بی صداقتی کامل کارها را جلو ببریم خوب نیست.
وی نسبت به قلع و قمع کسب و کارهای خرد توسط دولتی ها هشدار داد و گفت: باید به خوشه های کوچکتر در تجارت بها داده شود ما در خوشه های تولید کمی اوضاع بهتری داریم اما در بخش تجارت و بازرگانی متاسفانه مدیران ما کار را بلد نیستند بنابراین برنامه ریزی خوبی برای این مدل کسب و کار نمی کنند البته اگر هم بخواهند بلد نیستند!
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: هیچ ساماندهی برای افرادی که با گرفتن یک کارت بازرگانی و یک دفتر کوچک در فکر تجارت و کسب روزی حلال هستند نداریم و این دغدغه حال و آینده ما خواهد بود زیرا هیچ کس ابتدا به ساکن تولید کننده نیست بلکه کار را با تجارت های خرد آغار کرده و دست آخر به تولید روی می آورد اما دوستان این مهم را پاک از یاد برده اند!

کد خبر 92975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha