افزایش رشد استفاده مسافران نوروزی از قطار

پرشین خودرو: معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه میزان رشد جابه جایی مسافران نوروزی از حمل و نقل ریلی به ۹ درصد رسید، گفت: میزان میانگین تاخیر حرکت قطار در ایام نوروز ۹۷ از مبدا زیر ۱۸ ثانیه و رسیدن قطار به مبدا ۲۴ دقیقه ثبت شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایلنا، میرحسن موسوی با تشریح عملکرد راه آهن در بخش مسافری در ایام پیک سفرهای نوروزی گفت: پیش فروش بلیت‌های نوروزی قطار از پانزدهم و شانزدهم بهمن ماه سال گذشته آغاز و امکان پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطار نوروز 97 فراهم بود که در این بازه زمانی ظرفیت مسیرهای پر تردد در برخی از مسیرها قبل از شروع سفرهای نوروزی تکمیل شد ولی در برخی از مسیرها در ایام نوروز هم امکان خرید بلیت وجود داشت.

**رشد بیش از 15 درصدی تعداد قطارهای مسافری برای نوروز 97

وی افزود: برای ایام پیک امسال 4 هزار و 840 رام قطار در نظر گرفته شده بود که نسبت به ایام مشابه در سال گذشته رشد 15.7 درصدی داشت. همچنین برای جابه جایی مسافران در این ایام،یک میلیون و 873 هزار نفر صندلی ایجاد شده بود که این بخش هم نسبت به سال گذشته با رشد 13.8 درصدی مواجه بود.

**رشد 9 درصد جابه جایی مسافران از طریق حمل و نقل ریلی

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه تا شب گذشته آمار جابه جایی مسافران نوروزی از طریق حمل و نقل ریلی به یک میلیون و 650 هزار نفر رسید، گفت: تا کنون جابه جایی مسافران از طریق راه آهن در نوروز امسال نسبت به ایام مشابه در سال گذشته رشد 9 درصدی داشته است.

وی با اشاره به مسیرهای پرتردد ریلی در ایام پیک نوروز گفت: بیشترین تردد قطار از 28 شهر به مقصد مشهد بوده است و در میان این شهرها بیشترین در تردد قطار در مسیر تهران- مشهد و بالعکس بوده است.

موسوی با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد ناوگان‌ها و مدیریت سفر از سوی مردم امسال کمتر از سال‌های گذشته با کمبود عرضه بلیت در بازار مواجه بودیم ، ادامه داد: این طبیعی است که در برخی از ایام پیک سال نسبت به سایر روزها به دلیل افزایش تقاضا با کمبود عرضه بلیت در برخی از مسیرها مواجه شویم.

این مقام مسئول افزود: تمام بلیت برخی از مسیرهای پرتردد در همان روزهای اول پیش فروش از سوی مردم خریداری و ظرفیت تمام واگن ها برای این مسیرها کامل شد.

وی ادامه داد: اما در برخی از مسیرها هم تا دقایق آخر ظرفیت فروش بلیت برای مسافران موجود بود.

**خروج بیش از630 قطار فرسوده از مدار در دو سال گذشته

موسوی با اشاره به افزایش کیفیت ناوگان مسافری تاکید کرد: در سنوات گذشته راه آهن نسبت به خروج ناوگان فرسوده و بی کیفیت اقدام کرد به طوری در سال های 95 و 96 ناوگان مسافری بالای 45 سال و بالای 30 سال از رده خارج شدند.

معاون مسافری راه آهن افزود: در این دو سال 35 واگن بالای 45 سال و 284 واگن بالای 30 سال از رده خارج شد.

وی با تاکید بر افزایش تقاضای مردم برای استفاده از ناوگان با کیفیت و قطارهای 5 ستاره در نوروز 97 اظهار داشت: برخی از تقاضاها تنها یک بار در سال صورت می گیرد بنابراین مسافران ترجیح می دهند در ازای پرداخت هزینه بیشتر به قطارهای با کیفیت تری دسترسی داشته باشند.

موسوی ادامه داد: این موضوع به میزان سفر مردم بر می گردد از آنجایی برخی از مردم تنها یک بار در سال از طریق قطار سفر می کنند بنابراین ترجیح می دهند به خدمات با کیفیت تری دسترسی داشته باشند.

**میانگین تاخیر حرکت قطار از مبدا به زیر 18 ثانیه رسید

وی همچنین درباره میزان تاخیر حرکت قطارها در ایام نوروز 97 اظهار داشت : طبق آخرین گزارشات، متوسط تاخیر حرکت قطارها از مبدا زیر 18 ثانیه بوده است که این رقم در مدت مشابه درسال گذشته 20 ثانیه ثبت شده است.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه میانگین تاخیر در رسیدن به مقصد در سال گذشته 29 دقیقه بوده است، گفت: متوسط زمان تاخیر قطارها در رسیدن به مقصد در ایام نوروز امسال 24 دقیقه بوده است که این عدد هم نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

کد خبر 92981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha