پرشین خودرو: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در طول تعطیلات نوروز امسال 30 درصد ظرفیت صندلیهای ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای در این استان خالی بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، جواد وحدتی فرد روز چهارشنبه افزود: افزایش تمایل مردم به استفاده از خودوری شخصی در سفرها عامل اصلی خالی ماندن صندلیهای ناوگان حمل ونقل جاده ای است که موجب شد نوروز امسال میزان جا به جایی مسافر توسط این ناوگان دو درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یابد.
وی ادامه داد: تعطیلات نوروز بر خلاف دیگر اوقات سال که سفرهای کاری یا تحصیلی در آن انجام می شود، زمان سفر با خانواده است لذا به مردم حق می دهیم که برای در کنار خانواده بودن و لذت سفر، از خودوری شخصی استفاده کنند. این رفتار جزو ذات تفریح است و در تعطیلات همه کشورهای جهان رخ می دهد.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی به تولید انبوه خودوری شخصی در کشور هم اشاره و بیان کرد: با توجه به بالا رفتن رفاه نسبی در میان مردم خرید خودروی شخصی افزایش یافته که خود عامل دیگری در افزایش سفرهای جاده ای است.
وی گفت: نوروز امسال چهار هزار و 600 دستگاه خودروی ناوگان عمومی جاده ای شامل هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 150 دستگاه اتوبوس وی.آی.پی، هزار و 600 دستگاه مینی بوس و هزار و 350 دستگاه سواری کرایه به مسافران نوروزی در خراسان رضوی خدمات ارائه می کردند.
او به افزایش نیافتن قیمت بلیت ناوگان عمومی در تعطیلات امسال نیز اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه پرسال در کشور قیمت بسیاری از کالا و خدمات افزایش داشت اما در بخش حمل و نقل جاده ای این افزایش رخ نداد و از طرفی بواسطه رقابت شرکتهای حمل و نقل در برخی موارد کاهش نرخ بلیت نیز وجود داشت لذا بالا بودن نرخ خدمات نمی تواند دلیل بی رقبتی مردم به این نوع از حمل و نقل باشد.
وی افزود: با توجه به این شرایط تقاضا نسبت به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای با سرمایه گذاری بالا در این بخش تناسب ندارد و ازسوی دیگر در زمینه نوسازی ناوگان هم کاستیهایی وجود دارد.
طی روزهای 25 اسفند گذشته تا پایان سیزدهمین روز فروردین جاری 13 میلیون و 438 هزار و 672 مسافر نوروزی وارد خراسان رضوی شدند. در این مدت یک میلیون و 59 هزار و 80 نفر با ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای، 367 هزار و 942 نفر با قطار، 237 هزار و 386 نفر با هواپیما و 11 میلیون و 774 هزار و 264 نفر با خودرو شخصی به این استان سفر کردند.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.

کد خبر 93014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha