کد خبر 93042
۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
کشف قدیمی ترین ردپای دایناسور

پرشین خودرو: ردپای این دایناسور با پنجه های تیز و گوشتخوار است که ۱۷۰ میلیون سال قبل می زیسته اند. اما جالب آنکه با طول حدود ۱۵ متر به تازگی در صخره های این جزیره کشف شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، محققان حدود ۵۰ ردپا متعلق به بزرگترین دایناسورهای جهان با قدمت ۱۷۰ میلیون سال را در اسکاتلند کشف کرده اند.

دانشمندان حدود ۵۰ جای پا از بزرگترین دایناسورهای جهان در جزیره Isle of Skye کشف کرده اند.

این ردپاها به حیواناتی با پنجه های تیز و گوشتخوار تعلق دارد که ۱۷۰ میلیون سال قبل می زیسته اند. اما جالب آنکه ردپای این دایناسورها با طول حدود ۱۵ متر به تازگی در صخره های این جزیره کشف شده است. دانشمندان معتقدند این ردپاها قدیمی ترین فسیلی است که در اسکاتلند کشف شده است.

همچنین این ردپاها نشان می دهد دایناسورهای مورد نظر با بقیه حیوانات در آرامش می زیسته اند. این دومین ردپای دایناسوری است که در جزیره Skye کشف می شود. انجام مطالعات در این جزیره به دلیل شرایط آب و هوایی و امواج کار مشکلی است.

استیو بروسات از دانشگاه ادینبورگ و رهبر این پژوهش می گوید: هرچه بیشتر جزیره را بررسی می کنیم، ردپاهای بیشتری می یابیم. در سایت جدید ردپای دو دایناسور گردن بلند وجود دارد که از خانواده Brontosaurus و تی رکس هستند. این حیوانات در مرداب های کم عمق می زیسته اند.

درهرحال بیشتر ردپاهای کشف شده در این جزیره به اعضای قدیمی تر خانواده تی رکس تعلق دارند که روی دوپا راه می رفته اند و قدشان بیش از ۲ متر بوده است. اما بزرگترین ردپا با عرض ۷۰ سانتیمتر به یک sauropod تعلق دارد.

کد خبر 93042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha