بررسی میزان تمایل مشتریان به خودروهای خودران

پرشین خودرو: شرکت مشاوره و تحقیقات بازار جهانی، «ایپسوس» به‌تازگی تلاش کرده تا پاسخی برای سوالی بیابد که تمام صنعت خودرو را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، سوال آن است که «آیا مشتریان واقعا خواهان خودروهای خودران هستند؟» ایپسوس برای این تحقیق از ۲۱ هزار و ۵۴۹ مشتری در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال از ۲۸ کشور نظرسنجی انجام داده است.

این تحقیق از ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷ تا ۸ دسامبر ۲۰۱۷ انجام شده، بنابراین زمان آن به قبل از تصادف مرگباری باز می‌گردد که یک عابرپیاده با اوبر خودران داشت و حتی قبل از آن بوده که یکی از خودروهای آزمون Cruise AV جنرال موتورز در هشدار به یک عابرپیاده ناموفق بود. ممکن بود این حوادث نظر افراد در این نظرسنجی را تغییر بدهند اما باز هم یافته‌های ایپسوس بسیار جالب هستند.

بر اساس این تحقیق، تنها ۲۲ درصد از آمریکایی‌ها و ۱۸ درصد از کانادایی‌ها به خودروهای خودران تمایل نشان داده‌اند و علاقه‌مند به استفاده از آنها هستند. البته این میزان در خارج از آمریکای شمالی حدود ۳۰ درصد بود؛ اما همچنان کم محسوب می‌شود.

همچنین ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که به این خودروها مطمئن نیستند اما ایده آن برایشان جالب است، در حالی که ۲۴ درصد دیگر گفته‌اند با این ایده مخالف هستند و هرگز از خودروی خودران استفاده نخواهند کرد.

مشتریان آمریکایی همچنین به مالکیت یک خودرو با تکنولوژی خودران بیشتر از خدمات اشتراک سواری این نوع خودروها تمایل دارند. ۳۷ درصد از افرادی که از آنها نظرسنجی شده، گفته‌اند که به مالکیت یک خودروی خودران تمایل دارند، در حالی که تنها ۱۸ درصد آنها به استفاده از خدماتی همچون اوبر و لیفت تمایل نشان داده‌اند.

این افراد علاقه ندارند برای دسترسی به این نوع خودروها هر ماه مبلغی را پرداخت کنند، البته ۱۲ درصد راضی به انجام این کار هستند. تکنولوژی خودرانی که اکثر آمریکایی‌ها به آن تمایل دارند، تکنولوژی پارک خودران است و ۵۸ درصد از این افراد گفته‌اند که اگر این تکنولوژی در خودروهایشان ارائه شود از آن استفاده می‌کنند.

تنها ۵۳ درصد از این افراد تکنولوژی خودران را در بزرگراه‌ها استفاده خواهند کرد و ۵۳ درصد نیز گفته‌اند این تکنولوژی را در رفت و آمدهای خود، سفرهای طولانی یا مکان‌هایی که با جاده آشنایی ندارند، استفاده خواهند کرد. همچنین تنها ۴۰ درصد از این افراد گفته‌اند که این تکنولوژی را در آب و هوای بد همچون باران یا برف استفاده خواهند کرد.

کد خبر 93064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha