کد خبر 93070
۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۹
سامانه بارشی وارد کشور شد

پرشین خودرو: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی امروز وارد کشور شده است، گفت: طی دو روز آتی بخشهایی از شمال غرب، غرب، جنوب، مرکز و شمال شرق کشور با باران و وزش باد مواجه می‌شود؛ دمای شمال کشور نیز ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی امروز وارد کشور شده که ابتدا بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل خزر، جنوب غرب، دامنه‌های البرز غربی و زاگرس مرکزی را در بر گرفته است.

وی افزود: این سامانه بارشی رفته رفته غرب، البرز مرکزی، شرقی، سواحل شرقی خزر و شمال شرق را در بر می‌گیرد که پیامد آن بارش باران و وزش باد شدید موقتی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در اواخر وقت امروز دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور با وزش باد شدید و احتمال گردوخاک مواجه می‌شود.

به‌گفته وظیفه، در اواخر وقت امروز جریانات شمالی وارد کشور می‌شود که پیامد آن کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در سواحل خزر خواهد بود.

وی افزود: طی روز پنجشنبه نیز دامنه‌های جنوبی زاگرس، جنوب کشور، مرکز، جنوب غرب کشور، البرز مرکزی و سواحل مرکزی و شرقی خزر با بارش باران و رگبار مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور افزود: طی روز پنجشنبه نیز وزش باد شدید و گردوخاک در شمال شرق و شرق اتفاق می‌افتد که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وظیفه تصریح کرد: شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه برای زاگرس مرکزی و سواحل خزر است که در این روز هم کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما در شمال شرق ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز جمعه نیز این سامانه بارشی در کشور تقویت می‌شود و شدت بارش‌ها در غرب، مرکز، دامنه‌های البرز و غرب خواهد بود؛ بارش‌ها در این روز برای خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز و تهران اتفاق می‌افتد.

وظیفه، شهرکرد با 3 درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 34 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آتی بارش پراکنده باران در پایتخت ایجاد می‌شود.

کد خبر 93070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha