۱.۸ میلیون مسافر نوروزی با قطار‌جابه‌جا‌ شدند

پرشین خودرو: معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در طرح سفرهای نوروزی یک میلیون و ۸۵۸ هزار نفر در کشور از طریق قطار جابه‌جا شدند، گفت: در قطارهای بین شهری در ایام نوروز سال ۹۶ متوسط تأخیر در مقصد ۳۳ دقیقه بود که امسال به ۲۷ دقیقه کاهش یافت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس،میرحسن موسوی  در تشریح آمار جابه‌جایی مسافران نوروزی اظهار داشت: طرح سفرهای نوروزی در سیستم حمل و نقل ریلی از 25 اسفند ماه 96 آغاز شد و تا 15 فروردین ماه 97 ادامه داشت که در این مدت تعداد یک میلیون و 858 هزار نفر از طریق قطار در کشور جابه‌جا شدند.

وی به رشد 10 درصدی جابه‌جایی مسافران نوروزی در نوروز 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و توضیح داد: این رشد در حالی محقق شد که در سال 95 در راستای ارتقاء کیفیت ناوگان واگن‌های با عمر بالای 45 سال از ناوگان خارج شد و در دی ماه 96 نیز 284 واگن با عمر بالای 30 سال که بازسازی اساسی نشده و در سیر نبودند، از ناوگان خارج شدند، با این حال در نفر-‌صندلی ایجادی رشد داشتیم.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد:‌ در نوروز امسال هیچ سانحه و اتفاق خاصی رخ نداد و حرکت قطارها ایمن بود.

موسوی بیان کرد:‌ در این ایام 10 ساختمان نمازخانه و همچنین سرویس‌های بهداشتی در طول مسیرهای ریلی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه ستاد سفرهای نوروزی در ادارات کل مناطق در 24 ساعت حرکت قطارها را رصد می‌کردند، افزود: در ایام نوروز تاخیر حرکت قطارها از مبدا به طور متوسط کمتر از 15 ثانیه و تاخیر کل قطارها در رسیدن به مقصد کمتر از 20 دقیقه بود؛ این با احتساب آمار قطارهای حومه‌‌ای است.

موسوی بیان کرد: در قطارهای بین شهری در ایام نوروز سال قبل متوسط تاخیر در مقصد 33 دقیقه بود که امسال به 27 دقیقه کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز قطارهای گردشگری فعال بودند، گفت: در 8 مسیر شامل تهران-‌سوادکوه، تهران-‌بیابانک، اراک-‌بلاغ حک، تبریز-‌رازی، تبریز-‌جلفا، اهواز-‌تنگ‌پنج، گرگان-‌اینچه‌برون و گرگان-‌بندر ترکمن، قطار گردشگری فعالیت می‌کند.

معاون مسافری راه‌آهن گفت:‌ همچنین قطار گردشگری بین‌المللی در ایام پیک امسال وارد کشور شد، این قطار حامل مسافران کشورهای اروپایی و آسیایی است که هم اکنون‌ در کشور است و مسافران آن از شهرهای یزد، اصفهان، کرمان و تهران بازدید خواهند کرد.

موسوی اظهار داشت: همچنین در آغاز طرح نوروزی با حضور رئیس‌جمهور قطار کرمانشاه-مشهد افتتاح شد که سیر آن ادامه دارد.

کد خبر 93159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha