«انویدیا» آزمایش سیستم های خودران را متوقف می کند

پرشین خودرو: بعد از حادثه مرگبار خودروی ولوو XC90 شرکت اوبر که در حال پشت سر گذاشتن آزمایش‌‌های خودران خود بوده است، کمپانی انویدیا تمامی فعالیت‌های خود را در زمینه توسعه و آزمایش سیستم‌های خودران به حالت تعلیق در آورده است.

به گزارش پرشین خودرو، بدون شک از این موضوع خبر دارید که هفته‌های گذشته اپراتور شرکت اوبر سوار بر اتومبیل خودران این شرکت با یک دوچرخه سوار برخورد می‌کند و باعث مرگ وی می‌شود. لازم به ذکر است که در جریان این حادثه، اپراتور شرکت اوبر برای نظارت بر روی عملکرد سیستم، بیشتر مواقع به صفحه نمایشگر مقابل خود خیره بود و کمتر توجهی به مقابل داشت، اما قبل از اینکه با دوچرخه سوار برخورد کند متوجه خطر شده و برای توقف اتومبیل تلاش می‌کند، اما تلاش او برای مهار اتومبیل کافی نبوده و در نهایت با دوچرخه سوار برخورد می‌کند. هرچند سیستم‌های مربوطه قادر به تشخیص دوچرخه سوار بوده است، اما به دلیل تاریکی شب و همچنین خطای سیستم و یا حتی به دلیل تشخیص دیر هنگام سنسورها، اتومبیل خودران "اوبر" زمان کافی برای جلوگیری از تصادف را نداشته است و به همین منظور با دوچرخه سوار تصادف می‌کند.
پیرو همین موضوع در روزهای گذشته، کمپانی بزرگ "انویدیا" اعلام کرده است که فعالیت‌های خود را در زمینه توسعه و آزمایش اتومبیل‌های خودران برای مدت زمان نامشخص متوقف خواهد کرد تا خطای سیستم و عملکرد آن مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود تا برای بار دیگر شاهد بروز چنین اتفاقی نباشیم. زیرا شرکت اوبر و بسیاری از شرکت‌های خودروساز از جمله تویوتا که در زمینه توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار فعال هستند، سیستم‌های پردازشی و همچنین هوش مصنوعی پروژه‌های خود را از کمپانی "انویدیا" دریافت می‌کنند که در روزهای گذشته و در باطن خودروی "ولوو XC90" شرکت اوبر، منجر به مرگ یک نفر شده است.
پیش از این به خاطر فعالیت کمپانی "انویدیا" در زمینه توسعه و آزمایش سیستم‌های رانندگی خودکار، ارزش سهام این کمپانی بیش از 2 برابر شده بود، اما حالا باید منتظر ماند و دید که بعد از حادثه اوبر که از هوش مصنوعی "انویدیا" استفاده می‌کند، سرنوشت این شرکت و ارزش سهام آن را به کدام سمت می‌کشد.

کد خبر 93173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha