آخرین اخبار از روند ساخت نخستین کشتی باری خودکار جهان

پرشین خودرو: ماه مه سال گذشته کشور نروژ از ساخت "یارا بیرکلند"(Yara Birkeland) نخستین کشتی باری تمام الکتریکی و خودکار دنیا خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، زمانیکه این کشتی خودکار در سال 2020 شروع به کار کند، احتمالا تحت نظارت "مسترلی" (Massterly)، نخستین شرکت کشتیرانی خودکار جهان، خواهد بود.

یارا بیرکلند با همکاری "شرکت صنایع شیمیایی یارا"(chemical company Yara) و "شرکت فناوری دریایی کونگسبر"(maritime technology company Kongsberg) نروژ در حال ساخت است.

شرکت مسترلی نتیجه همکاری دو شرکت کونگسبر و"شرکت مدیریت کشتی ولهلمسن" (Wilhelmsen ship management company) نروژ است.

شرکت مسترلی، برنامه‌های زیادی برای طراحی و ساخت کشتی‌های خوران، همراه با ایجاد سیستم‌های کنترل و خدمات لجستیک در نظر دارد.

مراکز کنترل زمینی برای نظارت کشتی‌ها هم در آب‌های نروژ و هم در سطح بین المللی مود استفاده قرار می‌گیرند.

"توماس ولهلمسن"(Thomas Wilhelmsen) مدیرعامل شرکت ولهلمسن می‌گوید: در حال حاضر ما در آغاز این پیشرفت هستیم، اما معتقدیم که بازار قابل توجهی برای این نوع خدمات در آینده نزدیک وجود خواهد داشت. این کشتی‌های خودکار در ابتدا برای حمل ونقل دریایی کوتاه که همان حمل محموله‌ها و جابجایی مسافران است، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این همچنین نشان دهنده افزایش رقابت در تجارت ساحلی است. هدف از ساخت این کشتی افزایش بهره وری و کاهش آلودگی دریایی است.

کد خبر 93178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha