هشدار مدیریت بحران درمورد احتمال توفان و ناپایداری جوی در تهران

پرشین خودرو: مدیریت بحران نسبت به وقوع توفان در تهران و ناپایداری جوی هشدار داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، صمیم روزبهانی، سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به گزارش ها و پیش بینی های هواشناسی نسبت به وقوع توفان در تهران و ناپایداری جوی اظهارکرد: دراین ایام شاهد وضعیت ناپایدار جوی در فصل بهار هستیم و طبق آنچه که در سال های اخیر نیز شاهد آن بوده ایم، احتمال وقوع توفان و بارش های شدید در نقاط مختلف تهران وجود دارد، برای امروز نیز سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که شاهد رشد ابر، همراه با رگبار و رعد و برق در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران باشیم و در همین راستا ما نیز موضوع را به تمامی ستادهای بحران مناطق تهران اعلام کرده و آنان را به حالت آماده باش درآوردیم تا آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی با بیان اینکه از ستادهای بحران مناطق خواسته ایم تا نسبت به وضعیت ایمنی مناطق خود بررسی های لازم را انجام دهند، گفت: هرچند سازمان هواشناسی در خصوص وقوع توفان برای امروز اخطاریه جدی صادر نکرده و صرفاً اعلام کرده که باد موقت با سرعت حداکثر 15 متر بر ثانیه معادل 60 کیلومتر بر ساعت روی خواهد داد؛ اما با توجه به سوابقی که از سالیان گذشته در مورد وقوع توفانهای ناگهانی در فصل بهار وجود داشته لازم است شهروندان نیز آمادگی لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ارائه هشدارهایی در هنگام توفان اظهارکرد: در هنگام وقوع توفان اگر شهروندان در خودرو هستند باید در خودرو بمانند و در صورتی که امکان ورود به ساختمان وجود ندارد در محل مناسبی پناه بگیرند.

وی با بیان اینکه باید از گاردریل های فلزی کنارجاده‌ نیز فاصله گرفت، گفت: پناه گرفتن در زیردرختان به ویژه درختان کهنسال کار درستی نیست و باید از آن پرهیز کرد.

روزبهانی افزود: همچنین باید از دکل های انتقال نیرو فاصله گرفت و در صورتی که تیرهای برق آسیب دیده و کابلها بر روی زمین هستند نباید هرگز به آنها نزدیک شد، از ساختمان ها با نمای غیر ایمن مانند شیشه ای، سنگ تثبیت نشده و ... که احتمال فروریزش دارد هم باید دوری شود.

سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: اگر شهروندان در منزل هستند به هیچ عنوان نباید در و پنجره ها را باز کنند و درنقاط مرتفع ساختمان مانند بالکن ها و پشت بام توقف نکنند.

به گفته وی، همچنین در محل هایی که احتمال وقوع سیلاب ناگهانی وجود دارد مانند مسیر رودخانه ها و مسیلهای داخل شهر نیز نباید توقف شود و شهروندان نیز به خاطر داشته باشند که در صورتی که امر ضروری در پیش ندارند از منزل خارج نشده و مراقب عناصر غیر سازه ای معلق مانند گلدانها، سنگهای نما و ... در معابر و حتی حیاط منزل خود باشند.

حسین الماسی، مدیرکل بحران استان تهران نیز در گفت وگو با ایسنا دراین باره گفت: سازمان هواشناسی در این خصوص پیش بینی هایی داشته و ما از دو روز قبل و امروز هشدارهای لازم را به شهرستان های استان تهران همچون اسلامشهر، رباط کریم، پرند، نسیم شهر، بهارستان، ورامین، دماوند، رودهن، بومهن، فیروزکوه، پردیس و... ارائه داده و از آنان خواسته ایم تا آمادگی خود را حفظ کنند.

کد خبر 93183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha