کد خبر 93224
۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶
جریمه یک خودروی خودران در آمریکا

پرشین خودرو: در رویدادی که می‌تواند اولین بار برای خودروهای خودران اتفاق افتاده باشد، یک پلیس در سان فرانسیسکو شورولت بولت برقی خودران جنرال موتورز را جریمه کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، این اتفاق روز ۲۰ مارس رخ داده بود و هفته گذشته گزارش شد که این خودرو به صورت تمام خودران حرکت می‌کرده و یک راننده پشتیبان پشت فرمان آن بوده است. پلیس وقتی که متوجه می‌شود بولت برقی خودران نتوانسته به عابرپیاده‌ای که در تقاطع قرار دارد هشدار بدهد، به آن دستور توقف می‌دهد.

این در حالی است که بررسی‌های شرکت کروز (شرکتی که روی خودروهای برقی کار می‌کند) نشان می‌دهد خودرو موردنظر هشدار لازم را به عابرپیاده داده و فاصله‌ای ۸/ ۱۰ فوتی را نیز حفظ کرده است. طبق اعلام کروز، خودروهای خودران هرگز عابران پیاده را در معرض خطر قرار نمی‌دهند. با این حال اما برگ جریمه پلیس همچنان مورد تایید است و خودروی خودران بولت، جریمه شده است و راننده پشتیبان، اکنون مسوول این اتفاق محسوب می‌شود.

هنوز معلوم نیست که راننده در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد یا خیر، چه آنکه پلیس سان فرانسیسکو نیز در این مورد هیچ صحبتی نکرده است.خودروهای خودران در حال حاضر به بخشی از پروژه‌های آتی شرکت خودروساز بزرگ دنیا تبدیل شده‌اند.

کد خبر 93224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha