اطلاعات هواپیمای سقوط کرده ترکیه‌ای در فرانسه بازسازی می شود

پرشین خودرو: مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با پیدا شدن حافظه یکی از جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده ترکیه فرآیند بازسازی اطلاعات آن از هفته آینده رسما آغاز خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، حسن رضایی‌فر تصریح کرد: پس از سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ایران جعبه‌های سیاه این هواپیما خیلی زود پیدا شد، اما یکی از حافظه‌های آنها مفقود بود که خوشبختانه چند روز قبل با انجام بررسی‌های جدید این حافظه پیدا شد.

به گفته وی با پیدا شدن حافظه FDR این هواپیما شرایط برای بررسی همه‌جانبه ابعاد این سقوط فراهم شده است و هفته آینده برای بازسازی اطلاعات به فرانسه اعزام خواهد شد.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که چرا فرانسه برای این بازسازی انتخاب شده، تصریح کرد: در حال حاضر دو کشور آمریکا و فرانسه به دلیل داشتن محوریت در ساخت هواپیماهای بوئینگ و ایرباس سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این عرصه داشته‌اند و امکانات مربوط به بازسازی اطلاعات جعبه سیاه نیز در این کشورها وجود دارد.

رضایی‌فر ادامه داد: با توجه به این‌که ایران مشکلات سیاسی با آمریکا دارد، کانادا به عنوان کشور سازنده این هواپیما درخواست کرد که بازسازی این اطلاعات در فرانسه انجام شود. پس از این بازسازی اطلاعات برای بازخوانی کامل بار دیگر به ایران باز خواهد گشت.

به گفته وی، با توجه به این‌که سقوط این هواپیما در خاک ایران اتفاق افتاده مسئولان ما تا مرحله آخر مسئولیت بررسی این حادثه را برعهده خواهند داشت و ما در جریان بازسازی اطلاعات جعبه سیاه نیز نمایندگان رسمی در فرانسه خواهیم داشت.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که گزارش نهایی بررسی این حادثه چه زمانی ارائه خواهد شد نیز تصریح کرد: با توجه به این‌که در این بررسی ایران، ترکیه و کانادا سهیم هستند و اطلاعات نیاز به بررسی‌های همه‌جانبه دارد در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی برای بررسی آن تعیین کرد هرچند تمام تلاش ما خواهد بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موضوع به نتیجه نهایی برسد.

۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۶ یک جت شخصی ترک که از امارات متحده عربی به مقصد ترکیه سفر می‌کرد، در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری ایران سقوط کرد و تمام سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

این هواپیما متعلق به یکی از سرمایه‌داران ترک بود که برای سفر تفریحی دخترش در اختیار او قرار گرفته بود.

با توجه به قرارگرفتن محدوده جغرافیایی سقوط این هواپیما در ایران طبق قوانین بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت بررسی نهایی این حادثه را برعهده دارد.

کد خبر 93252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha