بهره برداری از‌فاز نخست آزادراه تهران ـشمال تا شهریورماه

پرشین خودرو: استاندار البرز گفت: فاز نخست آزادراه تهران ـ. شمال تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی از ترافیک این استان را تعدیل خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودروبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جریان دیدار نوروزی رئیس‌کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز و جمعی از قضات و معاونان دادگستری، با تبریک سال جدید و قدردانی از همراهی و همیاری خوب دستگاه قضا گفت: دامنه فعالیت‌های دادگستری بسیار گسترده و فراگیر است، از این رو باید در قالب شورای ویژه‌ای به هم‌افزایی برای وظایف متقابل دستگاه‌ها پرداخت، بنابراین به زودی نشست ویژه‌ای به همین منظور تشکیل خواهد شد.

وی افزود: اگر توفیقاتی در استان البرز صورت می‌گیرد، مرهون مجاهدت‌ها، همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و قوه قضائیه است و در زمینه مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی شاهد موفقیت‌های خوبی بوده‌ایم.

استاندار البرز با بیان اینکه این همراهی تاکنون باعث حل بسیاری از مشکلات زیرساختی در استان البرز شده است، توضیح داد: گاهی با وجود بودجه و اعتبار کافی نیز مشکلات برطرف نمی‌شود و تنها زمانی به موفقیت می‌رسیم که روح همراهی بین مسؤولان حاکم باشد.

نجفی در ادامه با اشاره به توفیقات استان البرز به ویژه در ۶ ماهه دوم سال بیان کرد: اگر همراهی و در کنار هم بودن مسؤولان نبود مشکلات برطرف نمی‌شد.

وی تبیین کرد: اگر ارتباط نزدیک بین مسؤولان نباشد، عده‌ای با سوءاستفاده مسؤولیت خود را بر دوش دیگری می‌گذارند.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیقات این استان در حوزه راه‌ها بیان کرد: در خصوص تأمین اعتبارات راه‌ها و بزرگراه‌ها اتفاقات خوبی افتاده است.

نجفی تشریح کرد: در نوروز امسال شاهد تردد ۳۱ میلیون خودرو از محور‌های مواصلاتی استان بودیم، بنده تمام ایام در استان حضور داشتم تا مشکلی ایجاد نشود، تصور کنید اگر براثر یک ناهماهنگی یکی از تونل‌ها در راه‌های استان مسدود می‌شد حادثه بزرگی به وقوع می‌پیوست.

وی متذکر شد: گاهی این عدم حضور‌ها مشکل‌آفرین می‌شود، اگر ۲۸ میلیون مسافر از استان عبور کردند، حداقل ۵ میلیون مسافر در استان اسکان پیدا کردند، هرچند کوتاه بنابراین ممکن بود از این تردد‌های میلیونی یک مورد دچار مشکل شده و تلاش‌های ما نادیده گرفته شود.

استاندار البرز افزود: در بحث راه‌ها نیز بازدید‌های مداوم و مستمر وجود داشت و امسال نظارت و کنترل خوبی در راه‌ها وجود داشت.

نجفی اضافه کرد: تعریض ۱۰ کیلومتر در ورودی و خروجی استان در دستور کار است، به طوری که فاز اول آزادراه تهران ـ شمال نیز تا شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید که بخشی از ترافیک استان البرز را تعدیل خواهد کرد.

استاندار البرز عنوان کرد: عمده نیاز این استان ایجاد شغل است، از این رو ۵۳ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کردیم که تنها ۵۳ هزار فرصت شغلی آن در ۶ ماه دوم سال اتفاق افتاد.

نجفی با بیان اینکه اگر کمک‌های اثربخش همه دستگاه‌ها نبود به این توفیقات دست پیدا نمی‌کردیم، افزود: اکنون در بخش رونق تسهیل با ۱۶۵ میلیارد تومان با استان دوم کشور فاصله معناداری داریم.

وی افزود: در بهبود فضای کسب‌وکار نیز از رتبه بیست و نهم کشور در شهریورماه، به جایگاه هفتم رسیدیم؛ ین آمار‌ها نیز همگی ثبت‌شده در سامانه رسمی و اعلام شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس است‌

سرپرست فرمانداری شادگان مطرح کرد: در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی نیز تلاش‌های گسترده‌ای در حال انجام است و ۹۰۰ هزار بافت فرسوده در البرز وجود دارد که به دلیل وسعت کوچک شاید این استان آسیب‌های آن بیشتر دیده شود.

کد خبر 93255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha