کد خبر 93259
۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
اعتصاب در بخش حمل‌ونقل فرانسه ادامه دارد

پرشین خودرو: بخش حمل و نقل فرانسه بار دیگر دستخوش اعتصاب و تعطیلی شد، این درحالیست که دولت گفته از مواضع خود عقل نشینی نخواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازرویترز، اعتصاب مجدد در خطوط هوایی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های اصلاحات اجتماعی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (یکشنبه) بار دیگر حمل‌و نقل در این کشور را با مشکل مواجه کرد.

 میلیونها‌ فرانسوی امروز با اعتصاب در بخش ریلی بار دیگر با مشکل تردد مواجه شده‌اند این در حالی است که برخی از اتحادیه‌های کاری هشدار داده‌اند که به این اعتصاب خواهند پیوست. تنها یک سوم از کارکنان در بخش ریلی فعالیت می‌کنند که البته حاکی از شیب قابل توجهی در مقایسه با دور قبلی اعتصاب در سه‌شنبه و چهارشنبه است.

اعتصاب در بخش حمل‌ونقل که از هفته گذشته شروع شده است، تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت. از این اقدام به عنوان مهمترین چالش دولت ماکرون در زمینه اصلاحات اقتصادی یاد می‌شود.

ماکرون که از زمان روی کار آمدن برنامه‌هایی را برای اصلاح در زمینه مسایل اجتماعی و اقتصادی آغاز کرده است، به تازگی با اشاره به اعتراض‌ در روزهای اخیر علیه برنامه‌های اصلاحاتی مورد نظر وی گفت که این اعتراضات قانونی هستند اما نباید به دولت سیاست‌هایی را که باید اجرا کند را دیکته کند.

روز گذشته هم خلبانان، خدمه بخش پرواز و دیگر کارکنان خطوط هوایی ایرفرانس دست از کار کشیدند تا ضمن همراهی با اعتصاب عمومی در این کشور، مطالبات خود در زمینه افزایش دستمزد را هم پیگیری کنند.

کد خبر 93259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha