کد خبر 93306
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
محصولات کیا 4 چرخ محرک می شوند

پرشین خودرو: طبق گفته معاون برنامه ریزی و استراتژی کیا در کشور آمریکا، برخی از محصولات این شرکت از جمله اپتیما، سدونا و نیرو می‌توانند سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک داشته باشند.

به گزارش پرشین خودرو، آقای "هدریک"، معاون برنامه ریزی و استراتژی کمپانی خودروسازی کیا در کشور ایالات متحده آمریکا، در گفتگو با خبرنگار "Car Buzz" عنوان کرد که شرکت خودروسازی "کیا" به طور فعال در رابطه با گزینه‌های بیشتر برای محصولات خود صحبت می‌کند که یکی از موارد مهم آن می‌تواند سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای سه محصول این شرکت از جمله "سدونا"، "نیرو" و خودروی سدان کیا "اپتیما" در بازار ایالات متحده آمریکا باشد، هرچند این موضوع به طور رسمی تایید نشده و در حال حاضر مهندسان این شرکت در حال امکان سنجی برای استفاده از این سیستم هستند.
آقای "هدریک" در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: ما به طور فعال بر روی محصولاتی همچون "کیا اپتیما" و "کیا سدونا" تحقیق می‌کنیم و به همه چیز نگاه می‌کنیم. یکی از نکات اصلی کار ما این است که ببینیم دیگران چه کاری انجام می‌دهند و اگر کسی در آن مسیر حرکت کند، ما هم وارد این مسیر شده و شروع به نوشتن برنامه خود می‌کنیم. به همین دلیل سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک می‌تواند یکی از موارد مورد نیاز ما برای عرضه بهتر محصولاتمان باشد.
شاید صحبت در رابطه با اضافه کردن یک سیستم انتقال قدرت کار ساده‌ای باشد، اما در واقع اضافه کردن این سیستم در عمل کار بسیار دشواری خواهد بود که شاید نیاز به دریافت یک پلتفرم جدید برای دو خودروی "کیا اپتیما" و "کیا سدونا" باشد. ولی در عوض هر دو اتومبیل ذکر شده به یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک به شدت نیاز خواهند داشت تا فعالیت بهتری در بازار داشته باشند، ولی بعید می‌دانیم که این اتفاق برای نسل‌های فعلی رقم بخورد.
همانطور که گفته شد، برای عرضه یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک بر روی اتومبیل نیاز به طراحی و ساخت یک پلتفرم کاملا جدید خواهد بود و در این زمینه باید سیستم تعلیق عقب از نو طراحی شده و از فضای کابین برای نصب دیفرانسیل و میل گاردان باید کاسته شود. هرچند این شرایط برای خودروی کراس اوور "کیا نیرو" بهتر خواهد بود.

کد خبر 93306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha