کد خبر 93310
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
بررسی لکسوس LX ۵۷۰+تصویر

پرشین خودرو: از آنجایی که به تازگی مدل ۲۰۱۸ خودروی شاسی بلند لکسوس ۵۷۰ LX وارد بازارهای جهانی شده است این گزارش به بررسی مختصری بر این خودرو می‌پردازد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از وب سایت motor۱، لکسوس LX ۵۷۰ یکی از خودروهای شاسی بلند فول سایزی است که از سال ۱۹۹۶ تاکنون در بازارهای جهانی حضور قدرتمندانه ای داشته است. نسل جدید آن نیز از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

اما حالا در نسخه ۲۰۱۸ این خودرو، بجای آنکه تعداد صندلی ها افزایش یابد، از ظرفیت صندلی ۷ نفر به ۵ نفر کاهش یافته است. بسیاری از مردم و ناظران این شاسی بلند جدید شاید این اقدام را منطقی برآورد نکنند چرا که امروزه تمامی خودروهای شاسی بلند در مدل ها و نسخه های جدید خود در حال افزایش ظرفیت و تعداد مسافران و سرنشینان خود هستند اما شرکت سازنده به منظور افزایش ظرفیت صندوق بار (عقب) خودرو، ردیف آخر و پایانی آن را حذف کرده است تا ظرفیت آن از ۱۲۶۵ به ۱۴۳۰ لیتر افزایش یابد. بدین ترتیب فضای صندوق بار و عقب خودرو نزدیک به ۱۶۵ لیتر افزوده شده است.

این درحالیست که فضای بار مدل لکسوس RX ۵۲۱ لیتر بود و این باعث می شود لکسوس LX ۵۷۰ دارای بزرگترین و جادارترین فضای بار و صندوق عقب در میان خودروهای شاسی بلند حاضر در بازارهای جهانی باشد. البته در صورتی که فضای بار کاملا خالی باشد، دو نفر فرد با جثه و اندام معمولی می توانند به راحتی در آن محیط بنشینند و تجربه سفر خوب و خانوداگی خوبی را برای خود رقم بزنند.

فضای داخلی خودرو نیز بسیار لوکس و زیباست. صندلی ها از چرم باکیفیت و خوش دوختی ساخته شده اند و فضای جلوی پای تمامی صندلی های جلو و عقب خودرو بسیار باز و راحت است که به سرنشینان خودرو این امکان را می دهد تا براحتی سفر کنند. نکته دیگری که در کابین این شاسی بلند زیبا دیده می شود، استفاده زیاد از چوب حتی در قسمت های فرمان و تودری هاست.

این خودرو از یک پیشرانه V۸ با حجم ۵.۷ لیتر بهره مند است که فاقد هر گونه سیستم توربوشارژ یا سوپر شارژر است. این پیشرانه قادر است ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک از دیگر ویژگی های این خودرو است و با وجود وزن نسبتا زیاد خودرو ( ۲۹۰۰ کیلوگرم)، سرعت بالایی را می تواند برای آن به ارمغان بیاورد. البته همین وزن نسبتا زیاد خودرو موجب می شود که نتوان با آن رانندگی بسیار تند و سریع و چابکی را تجربه کرد.

مصرف سوخت لکسوس LX ۵۷۰ در شهر، ۱۸ لیتر و در جاده‌، ۱۳ لیتر در هر یکصد کیلومتر است و به طور متوسط عددی در حدود ۱۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر می شود که این روزها درست زمانی که همه شرکت های خودروسازی در جهان به دنبال طراحی و تولید خودروهای پاک، دوستدار محیط زیست و حتی تولید انبوه خودروهای الکتریکی و برقی هستند، عدد خوبی محسوب نمی شود.

قیمت لکسوس LX ۵۷۰ پنج‌نفره از ۸۵ هزار و ۳۸۰ دلار آغاز می‌شود.

در آخر باید گفت این خودروی لوکس و شاسی بلند برای آن دسته از کسانی که به سفر، کمپینگ، گردشگری و ماجراجویی های دسته جمعی علاقمندند، بسیار مفید و مناسب است.

 

 

 

 

 

کد خبر 93310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha