تولید خودروهای ایرانی در کشورهای دیگر فعال شده است

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن، تجارت، سطح تولید خودروهای ایرانی توانسته در کشورهای دیگر نیز فعال شده و صادرات صنعتی کشور را در این حوزه افزایش دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سازمان توسعه و تجارت، محمد شریعتمداری در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان گفت: ایران و ازبکستان تاریخ بسیار عمیقی در گذشته داشته‌اند و فرهنگ و زبان مشترک دارایی‌های بسیار با ارزش است و تاریخ مشترک مایه افتخار دو کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سال گذشته همچنین بیش از ۵۰ میلیارد دلار کالا از کشورهای دیگر وارد کرده‌ایم و با محاسبه صدور و ورود خدمات مجموعه مبادلات ایران با سایر کشورها نزدیک به سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار است و طبیعتا چنین کشوری با چنین خصوصیاتی می تواند شریک تجاری خوبی برای ازبکستان باشد.
 
وی گفت: در حوزه صنعتی ایران دارای توانایی های خوبی است و در حوزه صنایع پتروشیمی پیشرفت های خوبی بدست آورده ایم که می تواند مورد بهره برداری همه همسایگان باشد و در حوزه تولید خودروهای سنگین سبک از حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه در سال عبور کردیم و در صنایع پایه‌ای مثل فولاد کشور ما در جایگاه بسیار خوبی در جهان است.
 
شریعتمداری اظهار داشت: در زمینه تولید مصالح ساختمانی در حدود ۱۲۰ صنعت در کشور ما فعال است و در حوزه صنایع خانگی و برق و الکترونیک پیشرفت های خوبی داریم و صنایع دارویی ایران امسال جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ۹۶ درصد مصرف داخلی داروی کشوری را در داخل تولید می کنیم و علاوه بر صادرات دارو به کشورهای همسایه، در کشورهای همسایه هم دارو تولید می کنیم.
 
وی افزود: خط تولید خودروهای ایرانی هم در بعضی کشورهای همسایه ایجاد شده و ایران در مجموع طی سال های اخیر موفق شده است رشد منفی صنعتی خود را در سال های گذشته به یک رشد مستمر تبدیل کند.
 
کد خبر 93311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha