کد خبر 93387
۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
هما بلیت ۵.۷ میلیونی در مسیر استانبول ندارد

پرشین خودرو: مدیر روابط عمومی ایران‌ایر اعلام کرد: به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر اقدام هما برای فروش بلیت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پرواز تهران-استانبول برای تعطیلات خرداد‌ماه، این شرکت هواپیمایی، وجود چنین ارقامی را تکذیب می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روابط عمومی ایران‌ایر، معصومه اصغرزاده در این‌باره اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به استانبول پرواز دارد و غیر از این روزها در هفته، روزهایی دیگر پرواز مستقیمی از تهران به استانبول و بالعکس توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما که چارتر را هم در کار خود دارد، با استفاده از لوگوی ایران‌ایر برای تاریخ ۱۲ خردادماه ۹۷ بلیت پرواز تهران-استانبول را با قیمت ۵.۷ میلیون تومان ارائه داده است در حالی که هما آن روز، پروازی به استانبول ندارد و فقط پرواز تهران-آنکارا با قیمت حدود ۸۸۰ هزار تومان داریم؛ سایت فروش بلیت مذکور، با ترکیب پرواز تهران-آنکارا هما و آنکارا-استانبول ترکیش، در واقع پرواز تهران-استانبول را برای مسافران خود با نرخ ۵.۷ میلیون ارائه داده است در حالی که نرخ بلیت هما در مسیر تهران-آنکارا حدود ۸۸۰ هزار تومان است.

ا‌صغرزاده توضیح داد: با کمی دقت در نتیجه دریافت شده برای پرواز مذکور در آن سایت، عبارت «یک توقف» به راحتی مشهود است؛ وجود این نوشته به این معنی است که پرواز ارائه شده به صورت مستقیم نیست؛ Saw علامت اختصاری فرودگاه sabiha gokcen internation airport است که اصولا هما به این فرودگاه پرواز ندارد و پرواز پیشنهادی از طریق شرکت هواپیمایی تر‌‌کیش ایرلاین انجام می‌شود؛ پرواز دوم نیز با یک توقف است که نهایتا به فرودگاه آتاتورک ختم می‌شود، ‌در این راستا توجه به مدت زمان پرواز نیز می تواند روشنگر مراجعه‌کنندگان باشد؛ مسیر تهران-استانبول نهایتا طی ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه پرواز پیموده می‌شود و زمانی که مدت پیشنهادی ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه یا ۶ ساعت و ۵۵ دقیقه نشان داده می شود، نشان از غیرمستقیم بودن پرواز است.

مدیر روابط عمومی هما بیان کرد: نتیجه حاصله نشان می‌داد که این دو پرواز در روز ۱۳ خرداد به آنکارا انجام می‌شوند که نرخ پرواز آنکارا هما نیز مشخص و طبق برنامه است. (در تاریخ ۱۳ خرداد سهم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مسیر پروازی ترکیبی «هما» و «ترکیش ایرلاینز» مبلغ ۸۸۲ هزار تومان است).

وی افزود: در صورت انتخاب این مسیر با توقف بیش از ۲ ساعت با پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیش به سمت استانبول ادامه مسیر داده می‌شود و نرخ حاصله را رقم می زند.

اصغرزاده اضافه کرد: ‌هم اکنون با مراجعه به سایت فروش اینترنتی بلیت‌های هما به نشانی Ebooking.iranair.com امکان رزرو و خرید بلیت در محدوده زمانی مورد اشاره در خبر به مقصد استانبول با نرخ مناسب وجود دارد.

وی یادآور شد: مسافران تلاش کنند برای تهیه بلیت به سایت‌های معتبر فروش بلیت، آژانس‌های دارای مجوز بند الف و همچنین سایت شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند و از مراجعه به سایت‌های متفرقه خودداری کنند.

کد خبر 93387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha