صندلی‌ های چرمی خودرو را چگونه تمیز کنیم؟ +جزئیات

پرشین خودرو: صندلی‌های چرمی، محبوب‌ترین نوع صندلی‌ها در خودرو‌های امروزی هستند که مهندسان از آن‌ها برای ایجاد امکانات بیشتر در کابین اتومبیل‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، قطعا چرم استفاده شده در روکش صندلیهای یک خودرو بسیار زیبا است و کسی دوست ندارد که به آن‌ها لطمه‌ای وارد شود؛ از همین رو برای داشتن صندلی‌های چرم سالم و با کیفیت، باید به صورت متداول و اصولی آن‌ها را تمیز کرد.

چرم در خودرو‌ها نقش اساسی دارد. عمومی‌ترین استفاده از چرم در اتومبیل‌های امروزی، ساخت صندلی‌های چرمی است.
صندلی‌های چرمی ضمن اینکه موجب زیبایی بیشتر خودرو‌ها شده‌اند، نقش کاربردی هم دارند. چرم قادر است گرما یا سرما را بدون تغییر فرم از خود به صورت یکسان انتقال دهد.
از همین رو صندلی‌های چرمی، محبوب‌ترین نوع صندلی‌ها در خودرو‌های امروزی هستند که مهندسان از آن‌ها برای ایجاد امکانات بیشتر در کابین اتومبیل‌ها استفاده می‌کنند. قطعا چرم استفاده شده در روکش صندلیهای یک خودرو بسیار زیبا است و کسی دوست ندارد که به آن‌ها لطمه‌ای وارد شود؛ از همین رو برای داشتن صندلی‌های چرم سالم و با کیفیت، باید به صورت متداول و اصولی آن‌ها را تمیز کرد. در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح تمیز کردن صندلی‌های چرمی خودرو‌ها را به صورت کامل توضیح دهیم.


گرد و خاک را از بین ببرید

قدم اول برای تمیز کردن صندلی‌های چرمی اتومبیل‌ها این است که گرد و خاک و ذرات ریز و درشت را از روی آن‌ها از بین ببرید. برای این امر می‌توانید ابتدا از یک جارو برقی استفاده کنید و سپس با بهره‌گیری از گردگیر‌های نرم، اقدام به از بین بردن گرد و خاک از روی روکش چرمی صندلی‌های خودرو خود کنید. در نظر بگیرید که این مرحله مهم‌ترین بخش پروسه تمیز کردن صندلی‌های چرمی خودرو‌ها است و در صورت نادیده گرفتن آن، در ادامه و در مراحل بعد به مشکل بر خواهید خورد.


استفاده از مواد شوینده مناسب

پس از گردگیری و از بین بردن گرد و خاک چرم صندلی‌ها، نوبت لکه‌گیری می‌رسد. در این مرحله بهتر است از مواد شوینده تخصصی استفاده کنید. خوشبختانه امروزه در بازار لوازم جانبی اتومبیل‌ها، انواع و اقسام شوینده‌های تخصصی خودرو‌ها وجود دارد و شما می‌توانید با در نظر گرفتن کیفیت آن‌ها اقدام به خرید کنید؛ اما اگر نمی‌خواهید از شوینده‌های تخصصی چرم استفاده کنید، می‌توانید از ترکیب جوش شیرین و آبلیمو استفاده کنید. ترکیب جوش شیرین و آبلیمو را با کمی آب داخل آب‌پاش بریزید و روی صندلی خودرو بپاشید. سپس با بهره‌گیری از یک دستمال نرم و البته تمیز مواد شوینده را بر روی روکش چرم خودرو حرکت دهید تا تمام لکه‌های موجود بر روی سطح آن از بین رود.

در نظر بگیرید که شوینده‌های نامناسب می‌توانند باعث ایجاد لکه، کدری و حتی رنگ‌پریدگی بر روی صندلی چرم خودرو شما شوند. بهتر است قبل از استفاده از شوینده‌ها، از کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل بفرمایید. معمولا شوینده‌هایی که به صورت تخصصی برای چرم صندلی‌ها و دیگر قطعات خودرو طراحی شده‌اند، دارای خاصیت اسیدی هستند تا لکه‌ها را بدون آسیب به خود روکش در خود حل کنند. از همین رو استفاده از شوینده‌های قلیایی مانند شامپو فرش یا مایع ظرف‌شویی، می‌تواند به صندلی چرم خودرو شما آسیب جدی برساند.


روکش چرمی را به خوبی خشک کنید

در نظر بگیرید که در پایان پروسه شستشوی صندلی‌های چرمی خودرو‌ها، روکش باید به خوبی خشک شوند؛ در غیر این صورت ضمن ایجاد بوی بد در کابین اتومبیل، ترک می‌خورد و به سرعت دچار پوسیدگی می‌شود. برای خشک کردن صندلی‌های چرمی خودرو‌ها پس از شستشو، می‌توانید از نور آفتاب، به صورت غیر مستقیم استفاده کنید.

کد خبر 93393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha