کد خبر 93409
۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
اولین چراغ مخصوص تردد در کرج راه‌اندازی شد

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: اولین چراغ مخصوص تردد در کرج نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، محمدرضا احمدی نژاد سه‌شنبه(21 فروردین)در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آئین نامه راهنمایی و رانندگی در صورتی ‌که عابر پیاده در عبور از سواره رو، معابر و خیابان‌ها جز از نقاطی که خط کشی شده و مخصوص عبور عابر پیاده است از محل دیگری عبور کنند، متخلف شناخته شده و در صورتی که در این قبیل نقاط غیرمجاز وسیله‌ی نقلیه‌ با عابر پیاده تصادف کنند، راننده‌ وسیله‌ نقلیه در صورتی ‌که کلیه‌ی مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده باشد مسئول شناخته نمی‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: رانندگان نیز موظفند در صورت عبور عابر پیاده از محل‌های تعیین‌شده، با فاصله‌ای که به وسیله‌ی خط کشی پشت مسیر ویژه مشخص می‌شود، توقف کامل کنند در غیر این صورت براساس قانون با این افراد نیز برخورد خواهد شد.

احمدی نژاد تصریح کرد: در این راستا یکی از تجهیزاتی که در جهت بهبود عملکرد گذرگاه های عابر پیاده در راستای افزایش ایمنی و کاهش تاخیر در زمان عبور عابرین از عرض معابر به طور معمول در کشورهای پیشرفته استفاده می شود، چراغ مخصوص تردد یا پوش باتن (Push Button) است.

وی بیان کرد: پوش باتن با استفاده از پردازشگر میکرو پروسسوری و اطلاعات ورودی که از چراغ‌های راهنمایی هوشمند متصل به کامپیوتر مرکزی دریافت می‌کند، پیغام‌های صوتی و بصری مناسبی را جهت عبور عابر پیاده از عرض خیابان تولید می‌سازد، این امر برای اولین بار در استان البرز توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در مسیر بلوار طالقانی شمالی محدوده تقاطع آزادگان نصب و اجرایی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اظهار کرد: این چراغ راهنمایی برای استانداردسازی، ایمن سازی و کانالیزه کردن عبور و مرور عابرین پیاده و خودروها در محل‌های پرتردد در نظر گرفته شده است که با همکاری پلیس راهور شهر کرج اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: پیاده روی اصلی‌ترین و رایج ترین مد حرکت در تمام جوامع بشری است، به همین منظور کاهش یا حذف خطرات پیش روی عابرین پیاده هدف مهم و قابل دسترسی است که بدون شک روش‌های بهبود ایمنی عابرین، محیط‌های پیاده روی را بهبود می‌بخشد.

کد خبر 93409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha