لوح ویژه تولیدكننده ممتاز كشور به ایران خودرو رسید

پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان تولیدکننده ممتاز كشور شناخته شد و تندیس و لوح ویژه نهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی را از آن خود کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در مراسم پایانی نهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی که شامگاه دوشنبه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان تولیدکننده ممتاز كشور معرفی شد و جواد نجم الدین تندیس و لوح ویژه این جشنواره را از دست وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد. این جایزه به دلیل تلاش مستمر مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در جهت حل مشکلات مالی و ساختاری ایران خودرو و تبدیل این شرکت به یکی از سودآورترین بنگاه های صنعتی تولیدی، به وی تعلق گرفت. در حاشیه این مراسم، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر لزوم ارتقای تولید ملی و صنعت داخلی، خواستار توجه ویژه تمامی دستگاه های نظارتی به این امر شد و اظهار داشت: این گروه صنعتی با برنامه های مدون همواره در راستای تقویت برند ملی و بومی سازی تولید عمل کرده و در نتیجه همین حرکت توانسته زنجیره توانمند قطعه سازان داخلی را نیز تشکیل دهد. نجم الدین، سرمایه گذاری های انجام شده در راستای تقویت تولید ملی در گروه صنعتی ایران خودرو و زنجیره تامین آن را ارزشمند و قابل توجه توصیف کرد و خواهان تسهیل مسیر بهره گیری از این سرمایه ها شد. وی افزود: رونق فعالیت خودروسازی، شکوفایی اقتصاد ملی را در پی دارد، زیرا این صنعت در تمام دنیا به عنوان موتور محرکه صنایع شناخته شده و هر گامی در تقویت آن به معنی اشتغال زایی و افزایش درآمد جامعه و رفاه زندگی مردم خواهد بود. در این مراسم سید حسین هاشمی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و نوسان شدید ارز، خواستار حمایت ویژه از تولید و صنعت توسط نهادهای نظارتی و مالی شد. وی هم چنین خواستار بهره مندی از توان بخش خصوصی در کاهش آثار تحریم اقتصادی و تدوین یک سیاست خاص از سوی دولت در زمینه حمایت از تولید شد. مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز كه با ارایه چند پیشنهاد در جمع خانه، صنعت، معدن و تجارت حضور یافته بود، از ابلاغ مصوبه جدید شورای پول و اعتبار توسط بانك مركزی مبنی بر فعال شدن بانك ها برای اجرای ال سی ریالی خبر داد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاكید براینكه اجرای ال سی ریالی از اعتقادات این وزارتخانه بوده و آن را به طور جدی در شورای پول و اعتبار پیگیری كرده است، افزود: براساس ابلاغ رییس كل بانك مركزی از این پس این خدمت بانكی همچون گذشته مورد استفاده قرار گیرد. وی با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی اعضای خانه، صنعت، معدن و تجارت ایران در مورد وضعیت ال سی ریالی ، به استناد سخنان آنان گفت: من هم با شما موافقم یك یا دو اشتباه در بكارگیری ال سی نباید باعث بطلان در اجرای آن شود. وزیر صنععت، معدن و تجارت افزود: ال سی داخلی به مجموع خدمات و سرویس های بانكی اضافه شد و از این پس نیز نیازی به آن نیست كه یك طرف معامله دولت باشد. گفتنی است در این مراسم که دوشنبه شب از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت در مرکز همایش های سازمان صداو سیما برگزار شد، از 54 شرکت صنعتی در 25 رده فعالیت تقدیر شد. رییس سازمان ملی استاندارد، رییس كمیسیون صنایع و معادن مجلس، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی نیز در مراسم ویژه نهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی حضور داشتند.
کد خبر 9341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    0 0
    گاه آنست که گریبان بدریم و شیون کنان سر به بیابان گذاریم که تولید کننده ممتازمان که این باشد .... وانت پیکان.. روا.. 405... وای ی ی ی ی ی ی ی ی
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    0 0
    به خاطر تمديد مجوز توليد پيكان و دهن كجي به ارتقا كيفيت؟؟؟؟؟؟؟