کد خبر 93413
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۶
تسلا گوشی موبایل را جایگزین سوئیچ خودرو می کند

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تسلا مدل جدید خودروی خود را عرضه خواهد کرد که به طور کاملا برقی عمل می‌کند و بزرگ‌ترین تفاوت آن نداشتن سوئیچ خودرو و جایگزینی آن با کلید مجازی برای قفل و باز کردن درهای خودرو است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازآنا، خودروی Model 3 تسلا ویژگی‌های چشمگیر و منحصر به فردی دارد که این خودروی تمام برقی را از سایر وسایل نقلیه هیبریدی و برقی متمایز می‌کند. در این مدل صفحه نمایشی لمسی جایگزین دکمه‌ها و نمایشگرهای قدیمی تعبیه شده روی داشبورد شده است.

اما در این میان، بزرگ‌ترین و متمایزترین ویژگی این خودرو با سایرین، حذف کلید است به طوری که قفل درها و استارت خودرو با اپلیکیشن مخصوص تسلا جایگزین شده است. کاربر قادر است با نصب این اپ روی گوشی هوشمند خود، علاوه بر این که از گوشی هوشمند به عنوان کلیدی حیاتی استفاده می‌کند، می‌تواند از فاصله 9 متری درهای خودرو را به طور خودکار باز کند. زمانی که راننده از خودرو پیاده و از آن دور می‌شود، درهای خودرو به طور اتوماتیک قفل می‌شوند. استارت زدن Model 3 با این اپلیکیشن نیز به سادگی خارج شدن از جای پارک است.

در این میان برخی معتقدند که استفاده از گوشی هوشمند به عنوان کلید نمی‌تواند به اندازه کلید‌های معمولی امنیت داشته باشند. البته این قابلیت جدید مزایایی هم دارد. کاربر دیگر کلیدهای خودرو را گم نمی‌کند و زمانی که ماشین را به کسی دیگر قرض می‌دهد، تنها نصب اپلیکیشن مخصوص روی گوشی هوشمند او کفایت می‌کند و دیگر نیازی به دادن کلید خودرو نیست.

کلید مجازی خودروی Model 3 با بلوتوث به خودرو متصل می‌شود اما این سیستم تنها زمانی کار می‌کند که گوشی روشن و اپلیکیشن تسلا روی گوشی فعال باشد به طوری که این سیستم در صورت غیرفعال بودن اپلیکیشن روی گوشی هوشمند، قادر به باز کردن قفل درها نیست. این ویژگی زمانی که شارژ گوشی به اتمام رسیده باشد یا کاربر گوشی خود را گم کرده باشد، مشکل‌زا خواهد بود و امکان دسترسی راننده را به خودرو ناممکن می‌کند.

تسلا برای حل این مشکل، یک کارت کلید پشتیبان برای خودروی Model 3 تعبیه کرده است که به راحتی داخل کیف پول جا می‌گیرد. اما این هم راه‌حل اساسی نیست و راننده برای باز کردن درهای خودرو باید این کارت کلید را به تمام ستون‌های کنار صندلی‌های خودرو بکشد. همچنین برای استارت و شروع به حرکت خودرو نیز این کارت باید در قسمت تعبیه شده پشت صندلی جلو قرار گیرد تا شروع به کار کند.

کد خبر 93413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha