کد خبر 93448
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۳
واردات خودرو با کاهش ۹ درصدی روبرو شد

پرشین خودرو: سال ۹۶ سالی پرحاشیه برای وارد‌کنندگان خودرو بود؛ به‌طوری‌که توقف ثبت‌سفارش، افزایش تعرفه، حذف واردات خودروهای بالای ۴۵ هزار دلار و در نهایت حذف گری‌مارکت‌ها بازار وارداتی‌ها را با آشفتگی‌هایی همراه کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، این آشفتگی از سویی افزایش قیمت‌ها را در برداشت و از سوی دیگر تقاضا برای خودروهای وارداتی را کاهش داد.

اما علاوه‌بر روند صعودی قیمت، آنچه هم‌اکنون تقاضای خودروهای یادشده را به کمترین میزان خود رسانده، انتظار مشتریان برای ابلاغ رای نهایی دیوان عدالت اداری مبنی‌بر کاهش تعرفه‌های واردات است. با شکایت برخی واردکنندگان از افزایش تعرفه واردات توسط دولت، ‌دیوان عدالت اداری رای به بازگشت تعرفه‌ها داد حال آنکه رای نهایی مشخص‌کننده میزان تعرفه واردات خواهد بود. به این ترتیب برخی متقاضیان خودرو همچنان در انتظار رای نهایی دیوان هستند. بر این اساس آنچه گمرک ایران روز گذشته از میزان واردات خودرو در سال ۹۶ اعلام کرد، از دستیابی دولت به هدف خود مبنی‌بر کاهش واردات حکایت دارد.

براساس آمار گمرک ایران طی سال ۹۶ تعداد ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو سواری به کشور وارد شده است.

این گزارش حاکی است طی ۱۲ ماه سال گذشته۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۸۵۱‌هزار دلار به کشور وارد شده است که نسبت به سال ۹۵ از نظر تعداد ۶۶/ ۸ درصد و از حیث ارزش۴۴ / ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گمرک همچنین اعلام کرده که تمامی خودروهای وارداتی به کشور در سال ۹۶ مجوزهای قانونی از جمله مجوز ثبت‌سفارش سازمان توسعه تجارت را داشته‌اند.

همچنین طی سال ۹۵ تعداد ۷۶ هزار و ۷۱۵ دستگاه خودرو به ارزش ۲ میلیارد و ۸ میلیون و ۲۸۷ هزار دلار وارد کشور شده بود.

کد خبر 93448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha