کنترل تاثیرپذیری قیمت قطعات از نوسان نرخ ارز / عبور داخلی سازی دانگ فنگ از ۷۰درصد

پرشین خودرو: قیمت قطعات ایران خودرو با طراحی مکانیسم هایی کمترین تاثیر را از نوسانات نرخ ارز داشته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سیدرضا حسینی مدیرعامل شرکت ایساکو، با بیان این مطلب گفت: موضوع داخلی سازی و اهمیت آن در گروه صنعتی ایران خودرو برنامه ای برای مقابله با نوسانات نرخ ارز است.

وی با بیان اینکه افزایش داخلی سازی را به عنوان اصلی ترین راهکار مقابله با نوسان نرخ ارز در دستور کار داریم، تثگصریح کرد: سال گذشته ارزش توزیع قطعات خودرویی با افزایش 13 درصدی نسبت به سال 95 به 16 هزار میلیارد ریال رسید.
مدیرعامل ایساکو با توجه به میزان وابستگی قطعات گروه صنعتی ایران خودرو به نرخ ارز، تصریح کرد: قطعات مورد نیاز خودروهای تولیدی خانواده هایما، کپچر و دانگ فنگ در دوره گارانتی، مطابق قراردادهای رسمی باید از سوی شرکت های مادر تامین شود، اما برنامه ایران خودرو افزایش داخلی سازی قطعات و کاهش روزافزون نرخ وابستگی به ارز است.
به گفته مهندس حسینی، داخلی سازی خودروهای گروه دانگ فنگ که با 40 درصد آغاز شده بود، تا پایان امسال قرار است از مرز 70 درصد عبور کند.
وی تاکید کرد: از آنجایی که فرآیند خرید اقلام خارجی به دلیل نبود امکان گشایش ال.سی طولانی است و نقدینگی زیادی را می طلبد، به دنبال داخلی سازی هرچه بیشتر قطعات هستیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایساکو در مقوله تامین قطعات برای مشتریان، بجز برخی اقلام که با ارز گرانتری خریداری شده بود، افزایش قیمت آن چنانی نداشته است؛ هرچند افزایش قیمت ها در ابتدای هر سال به دلیل عوامل اثرگذار بر قیمت، اجتناب ناپذیر است.

کد خبر 93451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha