کد خبر 93472
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
جزییات و قیمت‌های ورود به طرح ترافیک

پرشین خودرو: سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری در اطلاعیه‌ای آخرین جزییات و قیمت‌های ورود به طرح ترافیک را اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودروبه نقل ازایلنا، بر اساس این اطلاعیه روزهای پنجشنبه از این پس دیگر طرح ترافیک اجرا نمی شود و هزینه تردد در ساعات بین روز کمتر از نصف هزینه ساعات اوج صبح و عصر خواهد بود. همچنین هیچ تغییری در مقررات مربوط به محدوده زوج و فرد ایجاد نشده است.

متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع عموم شهروندان تهرانی می‌رساند؛ بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و شورای ترافیک تهران، طرح ترافیک در سال ۱۳۹۷ در‌‌ همان محدوده سابق و با تغییراتی در زمان، شیوه پرداخت و نحوه اخذ مجوز، از ابتدای اردیبهشت ماه اجرا می‌شود.

شهرداری تهران به محض تصویب نهایی این طرح در مراجع ذیربط، فرایند اجرایی آن را آغاز کرده است و پس از تقویت زیرساخت‌ها، نصب دوربین های جدید و برنامه ریزی های مربوط به نحوه ثبت نام؛ هم اکنون ثبت نام از عموم متقاضیان اعم از مجوزهای سالانه دستگاههای اجرایی و خریداران روزانه طرح در حال انجام است.

مهم‌ترین تغییرات طرح برای سال ۱۳۹۷ شامل این موارد است:

۱. در سال جاری، عموم شهروندانی که قصد دارند با خودروی شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، باید قبل از اولین ورود، اطلاعات شخص و خودرو را درسامانهmy. tehran. irثبت‌نام کنند. اطلاعات مورد نیاز شامل مشخصات مندرج بر روی کارت ملی، سندمالکیت خودرو و نیز بارگذاری تصویر آن‌ها در وبسایت مذکور است.

۲. در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک علاوه بر روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، در روزهای پنجشنبه نیز اجرا نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافیک دراین روزها برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

۳. در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶: ۳۰ تا ۱۹ اجرا می‌شود.

۴. مقررات مربوط به محدوده زوج و فرد برای سال ۱۳۹۷ همچنان برقرار خواهد بود و تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.

۵. در سال ۱۳۹۷ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای خودروهای سهمیه دستگاههای اجرایی و دولتی با عموم شهروندان که طرح را به صورت روزانه خریداری می‌کنند، برابر است و تنها طبق مصوبه شورای شهر برای سهمیه‌های معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانس‌ها و وانت بار‌ها تخفیف در نظر گرفته شده است. هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا نیز در سقف سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، رایگان است.

۶. در سال ۱۳۹۷ به هیچ وجه فروش سالیانه و یکجای طرح ترافیک وجود ندارد و نرخ عوارض تردد درمحدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می‌شود. هزینه ورود و خروج خودرو‌ها بسته به ساعات اوج و غیر اوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی بر‌تر از بیست درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.

۷. ساعات قبل از ۱۰ صبح و بعد از ۱۶ بعدازظهر، ساعات اوج ترافیک محسوب می‌شود و هزینه تردد در ساعات بین روز کمتر از نصف هزینه ساعات اوج صبح و عصر است. محاسبه هزینه عوارض طرح ترافیک در هر روز نیز صرفا به اولین و آخرین تردد ثبت شده خودرو بستگی دارد. ارقام قابل پرداخت درجدول زیرآمده است:

جدول قیمت عوارض براساس ساعات تردد

ساعات تردد

میزان عوارض پرداختی

اولین ورود یا تردد

آخرین خروج یا تردد

با معاینه فنی برتر

با معاینه فنی عادی

6:30 تا 10

بعد از 16

28800 تومان

36000 تومان

6:30 تا 10

قبل از 16

19200 تومان

24000 تومان

10 به بعد

بعد از 16

19200 تومان

24000 تومان

10 به بعد

قبل از 16

13440 تومان

16800 تومان

 
کد خبر 93472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha