رونمایی لامبورگینی از دوچرخه الکتریکی اختصاصی

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی لامبورگینی در موزه اختصاصی خود واقع در "سنت آگاتا"، از پروژه جدید خود بر روی 2 چرخ رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، اسفند ماه سال گذشته، کمپانی خودروسازی لامبورگینی در نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس و همزمان در کنار شاسی بلند لامبورگینی اوروس، از دوچرخه منحصربه فرد خود تحت عنوان "Cervelo P5X" رونمایی کرد که با الگوبرداری از شاسی بلند اوروس ساخته شده بود و جزییات آن به طور کامل در وبسایت "پرشین خودرو" مورد بررسی قرار گرفت که تنها به تعداد محدود 25 دستگاهی ساخته شده و برای داشتن آن نیاز به پرداخت هزینه بسیار زیاد 15 هزار دلاری خواهید داشت. اما همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، این دوچرخه تنها پروژه لامبورگینی در این زمینه نبوده است و اینبار با همکاری شرکت " Italtechnology " ، به طور اختصاصی اقدام به معرفی یک دوچرخه دیگر با ویژگی‌های محصولات لامبورگینی کرده است، با این تفاوت که حالا پروژه جدید این شرکت یک دوچرخه الکتریکی خواهد بود که در دو مدل مختلف "جاده‌ای" و "کوهستانی" ساخته شده است.
به طور کلی، این پروژه اولین دوچرخه الکتریکی خواهد بود که با نام و لوگوی لامبورگینی و در دو مدل مختلف "کوهستانی" و "جاده ای" ساخته شده است، هرچند اولین پروژه لامبورگینی در ساخت دوچرخه نیست و مثال آن را در پاراگراف قبلی بیان کردیم. اما به طور کلی پروژه جدید لامبورگینی برای ساخت یک دوچرخه، منجربه تولید یک وسیله نقلیه الکتریکی منحصربه فرد شده است که با الگوبرداری از محصولات لامبورگینی نقاشی شده و علاوه بر استفاده معمولی، می‌تواند در شرایط سخت و در زمان خستگی دوچرخه سوار از حالت الکتریکی استفاده کرد، هرچند بعد از اتمام شارژ باتری‌های این دوچرخه می‌توان با استفاده از پدال‌های سنتی این دوچرخه علاوه بر تامین نیروی حرکتی، تاحدودی نیروی از دست رفته باتری‌ها دوچرخه را احیا کرده و در مجموعه باتری‌های آن ذخیره کرد.
متاسفانه شرکت خودروسازی لامبورگینی باوجود اینکه پروژه جدید خود را به طور رسمی رونمایی کرده است، اما در ارائه جزییات آن خساست به خرج داده و هیچگونه اطلاعات دقیقی در رابطه با موتور الکتریکی و یا حجم و کارایی مجموعه باتری‌های این دوچرخه ارائه نکرده است که نشان می‌دهد این دوچرخه الکتریکی در نمونه‌های اولیه معرفی شده و هنوز به مرحله پایانی توسعه نرسیده است، اما این احتمال وجود دارد که باتری‌های این دوچرخه از نوع "لیتیوم یونی" بوده و برای کاهش وزن دوچرخه و صرف انرژی کمتر برای حرکت، از مواد فیبرکربنی در ساخت بدنه این دوچرخه استفاده شده باشد. هرچند شرکت Italtechnology با استفاده از مواد پلاستیکی اقدام به طراحی و ساخت وسایل مختلف می‌کند و این امکان وجود دارد که دوچرخه الکتریکی لامبورگینی از مواد باکیفیت پلاستیکی ساخته شده باشد.

کد خبر 93572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha