کد خبر 93619
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
بارش برف سنگین در محورهای هراز وفیروزکوه

پرشین خودرو: برف سنگین همزمان با بیست و ششمین روز از بهار در محورهای هراز وفیروزکوه آغاز شده و عوامل راهداری از ساعات اولیه بامداد در حال پاکسازی و نمک‌پاشی مسیر هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازباشگاه، تغییرات الگوی جوی سبب کاهش شدید دما و بارش برف در ارتفاعات استان تهران و نیز محورهای کوهستانی هراز و فیروزکوه شده است.

مسئول راهدارخانه محور هراز  در تشریح آخرین وضعیت محور هراز اظهار داشت: هم اکنون شاهد بارش برف در محور هراز هستیم، بارش برف از روز گذشته آغاز شده است و هم چنان ادامه دارد.

جعفر میثمی افزود: عوامل راهداری از لحظه آغاز بارش برف در حال خدمت رسانی و پاک سازی محور هستند.

وی گفت: برف روبی و نمک پاشی دیروز نیز انجام شده و از ساعات اولیه بامداد نیز در حال اجرا است.

میثمی با بیان این که ترافیک محور هراز در حال حاضر عادی و روان است، از مسافران و رانندگان خواست، تا با رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از تخلفات حادثه ساز، با توجه با لغزندگی معابر کوهستانی، در مسیر حرکت کنند، تا ایمنی خود و همراهانشان حفظ شود.

وی افزود: رانندگان هنگام عبور از سطوح برف گیر و لغزنده و نیز محورهای کوهستانی خودرو خود را به تجهیزات کافی مجهز کنند.


مشاهدات عینی از نشستن برف سنگین در محوطه امام زاده هاشم(ع) دماوند دارد و این امام زاده که در محور هراز واقع شده و محل زیارت و استراحت مسافران این محور است، هم اکنون به طور کلی سفید پوش شده است.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار مهر، بارش برف سنگین محور فیروزکوه را هم سفیدپوش و لغزنده کرد، اما تردد خودرو ها در این محور به صورت عادی و روان در جریان است.


رییس اداره هواشناسی فیروزکوه گفت: وضعیت ناپایدار جوی در ارتفاعات فیروزکوه و محور مواصلاتی این شهرستان حداقل تا امشب و بامداد فردا ادامه خواهد داشت.

حمیدرضا جعفری افزود: دمای هوا در این منطقه به زیر صفر کاهش خواهد یافت.

ارتفاعات محورهای هراز و فیروزکوه در حدود ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

کد خبر 93619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha