باید از تولیدکنندگان داخلی در حوزه ریلی حمایت شود

پرشین خودرو: یک مقام مسئول با بیان اینکه میزان اعتبارات در حوزه جاده‌ای کافی نیست، گفت: دولت باید با استفاده از توان داخلی بتواند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازباشگاه، محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس در  با بیان اینکه باید وضعیت حمل ونقل کشور را در سال 97 بهبود ببخشیم ، اظهار کرد: در بسیاری از بخش های حمل ونقلی می توانیم از کالا و توان داخلی استفاده کنیم، اما در بخش هایی مانند هوایی باید از سیاست خارجی جهت ورود ناوگان جدید هوایی استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: در بخش هوایی باید بتوانیم ناوگان جدید و خوب وارد کنیم تا شاهد حوادثی مانند سقوط هواپیمای ATR (در سال گذشته) نباشیم.

دامادی تاکید کرد: باید امسال زیرساخت های حمل ونقل را گسترش دهیم و بخش جاده ای و ریلی را مجهز و مدرن کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در حوزه ریلی باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم، گفت: واگن سازی داخلی نقش موثری در بهبود کیفیت ساخت واگن ها دارد.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید استفاده از توان و نیروی داخلی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.

دامادی در خاتمه تاکید کرد: در حوزه جاده ای معضلات بسیار فراوانی وجود دارد که یکی از آنها مربوط به بخش اعتباری است که متاسفانه سال گذشته اعتبارات بسیار پایینی به این بخش اختصاص داده شد. امسال هم میزان اعتبارات کافی نیست، در نتیجه باید دولت با برنامه ریزی دقیق و استفاده از توان داخلی بتواند بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

کد خبر 93659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha