کد خبر 93673
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
اخطاریه سازمان هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر

پرین خودرو: در برخی نقاط به شرح زیر پیش بینی می شود که می تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در این مناطق شود. همچنین با توجه به کاهش دما، فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، بر اساس آخرین تحلیل های هواشناسی و پیرو اخطاریه شماره 10 روز شنبه مورخ 97/1/25 ، تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر بر روی کشور به صورت بارش باران، گاهی به شکل توفان تندری به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش تند باد لحظه ای و در برخی نقاط بارش تگرگ، در برخی نقاط به شرح زیر پیش بینی می شود که می تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در این مناطق شود. همچنین با توجه به کاهش دما، فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود.
یکشنبه 97/1/26: جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه غربی لرستان،خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب سمنان، تهران (بویژه مناطق جنوبی)، قم و شمال کرمان. همچنین بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی البرز در استانهای تهران، سمنان، مازندران،شرق گیلان، جنوب اردبیل و گلستان.
دوشنبه 97/1/27: جنوب کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه جنوبی همدان،تهران،البرز، خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق به ویژه نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، تهران، سمنان، جنوب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال و شرق لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری
از اینرو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی ضمن رعایت نکات ایمنی موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
-با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه، از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.
-با مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خودداری شود، زیرا غالبا به سبب گل آلود بودن عمق سیلاب مشخص نیست.
-در روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش برف در ارتفاعات البرز در مسیرهای ارتباطی شمال و جنوب این رشته کوه بین استانهای اردبیل-زنجان، رشت-قزوین، مازندران-تهران، سمنان-مازندرا ن، سمنان- گلستان و خراسان شمالی-خراسان رضوی و همچنین روز دوشنبه در محورهای کوهستانی زاگرس در محورهای کردستان-کرمانشاه، همدان-لرستان، لرستان-چهارمحال و بختیاری-اصفهان-خوزستان پیش بینی می شود. بر این اساس احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده ها و گردنه های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد. بنابراین ضمن بکارگیری تجهیزات زمستانی، با کسب اطلاع از وضعیت جاده نسبت به تردد در این مسیرها اقدام شود.

کد خبر 93673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha