کد خبر 93738
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
بوئینگ الون ماسک را به چالش کشید

پرشین خودرو: دنیس مولنبرگ، مدیر عامل اجرایی شرکت "بوئینگ"، الون ماسک، رئیس اسپیس ایکس را به چالش کشید و مدعی شد که خودروی تسلا رودستر را به زمین بازخواهد گرداند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دیلی‌میل، دنیس مولنبرگ، مدیرعامل بوئینگ، شرکت رقیب اسپیس ایکس، طی مصاحبه ای گفت: ممکن است خودروی تسلا رودستر را به زمین برگردانیم.

چندی پیش شرکت اسپیس با موشک فالکون هوی خود، تسلا رودستر شخصی الون ماسک را به عنوان بخشی از محموله آزمایشی موشک فالکون هوی در 6 فوریه به فضا فرستاد. پیش از این گفته می‌شد که تسلا رودستر در یک مدار دوار به دور خورشید قرار دارد که احتمالا برای دهها میلیون سال در این مدار خواهد چرخید تا اینکه تاثیر گرانشی زمین، مریخ یا مشتری سفر آن را مختل کند.

وی الون ماسک را به چالش کشید و مدعی شد که رقیبش در رسیدن به مریخ را شکست خواهد داد.

مدیر عامل "بوئینگ" معتقد است تا 10 سال آتی می‌تواند دستیابی بشر به سیاره مریخ را محقق سازد.




شرکت "بوئینگ" اخیرا با بخش "سیستم پرتاب فضایی" ناسا(SLS) درحال همکاری است تا فضانوردان آن را در آینده‌ای نزدیک به فضا اعزام کند.

انتظار می‌رود که "سیستم پرتاب فضایی" ناسا که عنوان غیررسمی آن "مگا راکت"(megarocket) است، در سال 2019 برای اولین بار راه‌اندازی شود و سال آینده ماموریت بدون سرنشین خود را برای اولین بار انجام دهد و سپس در سال 2023 فضا نوردان را طی ماموریت "اوریون"(Orion) به فضا ارسال کند.

ناسا امیدوار است تا از این موشک برای ماموریت‌های مریخ و سیاره‌های دورتر در منظومه شمسی استفاده کند.



 


مولنبرگ با توجه به اولین گام‌های صورت گرفته برای فتح مریخ، گفت: من مطمئن هستم اولین انسانی که به سیاره سرخ راه خواهد یافت، با استفاده از فضاپیمای ساخت ما به این مهم دست پیدا خواهد کرد و این امر تا 10 سال آینده محقق خواهد شد.

وی افزود، پروژه های فضایی همواره بخشی از هویت بوئینگ بوده است و اقدامات فعلی ما حتی از پروژه " آپولو " نیز بزرگتر خواهد بود.

کد خبر 93738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha