با جدیدترین محصول چری در ایران آشنا شویم +تصاویر و جزئیات

پرشین خودرو: پس از رونمایی نسخه ویژه سال 1397 چری تیگو5 بر آن شدیم تا در مقاله ای به این کراس اوور پر فروش در بازار خودرو ایران بپردازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروسازی چری که در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می‌کند در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به کار کرد.این شرکت در ایران با همکاری مدیران خودرو وارد صنعت خودروسازی شد و از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرد.

چری در ابتدای شروع کار خود در ایران محصولات تولید شده را با برند ام.وی.ام به بازار عرضه کرد و چندی بعد با حفظ برند ام.وی.ام برخی از خودروهای خود را با برند چری وارد بازار کرد که از آن جمله می توان به تیگو7، آریزو5 و تیگو5 اشاره کرد.

 



در این مقاله به دلیل رونمایی از مدل ویژه 97 تیگو5 که نسبت به نسخه فیس لیفت این محصول به روزرسانی شده است، قصد داریم تا نگاهی اجمالی به این خودرو و امکانات و آپشن هایی که به آن افزوده شده است بپردازیم.

چری تیگو5 در 2 نسل به بازار ایران وارد شده است که در ابتدای سال جاری نسخه به روز شده ویژه سال 97 تیگو5 هم رونمایی شد.

 



در این نسخه جدید، خودرو از نظر طراحی ظاهری و فنی تغییری نکرده است و همه تغییرات معطوف به آپشن ها و امکانات این خودرو و به نوعی هماهنگ کردن بیشتر امکانات کابین با سلیقه ایرانی بوده است که در این مورد می توان به ایجاد تغییر عمده در مونیتور تیگو5 اشاره کرد که به 10 اینچ ارتقا یافته است و البته به صورت عمودی جانمایی شده است و تنظیمات سیستم تهویه خودرو نیز با همین مونیتور انجام خواهد شد.

آپشن دیگری که در این نسخه تیگو5 مشاهد می کنید، امکان تنظیم دیجیتالی دریچه کولر خودرو است که در نوع خود می تواند تجربه جالبی باشد، هر چند برخی بر این باور هستند که این دریچه باید به صورت دستی تنظیم شود!

 



دیگر مورد اضافه شده به این خودرو جی.پی.اس است که به صورت فارسی اطلاعات را ارائه می کند.

رادار جلو و عقب دیگر امکانی است که به نسخه جدید تیگو5 افزوده شده است که در جای خود یکی از پرکاربرد ترین امکانات خودروهای امروزی به شمار می رود.

 



آخرین آپشنی که به مدل 97 تیگو5 اضافه شده است و بیشتر در زیبایی ظاهری خودرو در شب به چشم می آید، قرار گرفتن چراغ خوش آمد گویی در پایین درب های خودرو است که در زمان باز شدن درب ها، لوگوی چری را بر روی زمین نمایش می دهد.

 



از دیگر امکاناتی که در تیگو 5 ویژه 97 می بینیم می توان به مواردی نظیر تودوزی دو رنگ چرم مصنوعی، سنسور نور و باران، رهیاب ماهواره ای فعال در ایران، سانروف، چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، فرمان کمکی برقی، کامپیوتر سفر، سیستم تهویه دیجیتال و لمسی، دوربین عقب داینامیک، کروزکنترل و آینه تاشو برقی اشاره کرد.

تیگو5 در آزمایشات ایمنی و تست تصادفات موفق به دریافت پنج ستاره‌ی N-Cap C شده است.

 



پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲ لیتری به حجم دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی برای تیگو ۵ در نظر گرفته شده است که در دور موتور ۵۷۰۰ دور در دقیقه حداکثر توان ۱۳۶ اسب بخار تولید می‌کند و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور هم در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه به همراه دارد.

گیربکس 7 سرعته CVT امکان شروع به حرکت نرم، تعویض دنده های عاری از هر گونه تکان، همراه با شتابی پیوسته را برای راننده خودرو فراهم می کند.


یکی از نکاتی که اشاره به آن خالی از لطف نیست، جایگاه این خودرو در گزارش ارزیابی ISQI است که چری تیگو5 را برترین خودرو در میان کراس اوورهای 75 تا 100 میلیون تومانی معرفی کرده است.

قیمت این خودرو از سوی مدیران خودرو 109 میلیون و 500 هزار تومان در نسخه ی لاکچری و 115 میلیون تومان در نسخه ی اکسلنت اعلام شده است.

کد خبر 93780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیومرث ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    1 0
    گرچه بنا به گفته این مقاله تیگو 5 توانسته 5 ستاره ایمنی از N-Cap C دریافت کند اما در ارزیابی ها داخلی فقط از نظر کیفی تنها 3 ستاره به آن تعلق گرفته است.