برگزاری نمایشگاه خودرو در سئول تهران بر خلاف منع قانونی!

پرشین خودرو: بر خلاف منع قانونی برای برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در سئول، قرار است نمایشگاه خودرو در این محل برگزار شود.

به گزارش پرشین خودرو، در حالی که نمایشگاه خودرو پس از 12 سال دوری با راه‌اندازی سایت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب مجدداً به تهران بازگشته بود، این بار بنا است نمایشگاهی با همین عنوان در نمایشگاه بین‌المللی تهران در سئول برگزار شود.

طی سال‌های گذشته نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار نمی‌شد، زیرا متولیان امر معتقد بودند نمایشگاه بین‌المللی تهران قادر نیست بار ترافیکی ناشی از حضور خیل عظیم مردم را مدیریت کند. از این رو در مدیریت شهری گذشته مجموعه دیگری برای این دورهمی خودرویی تدارک دیده شد.

طی ماه‌های گذشته نمایشگاهی کوچک در برج میلاد و نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که بار ترافیکی بسیاری بر بزرگراه های پایتخت تحمیل کرد، از این رو پس از گذشت یک دهه عدم برگزاری نمایشگاه خودرو و پس از افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب، متولیان امر تصمیم گرفتند که خودرو به خارج از شهر برود.

این در حالی است که این روزها دولت تصمیم گرفته تا نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه خودرو ایران را در سئول و در ایام ماه مبارک رمضان یعنی 29 اردیبهشت ماه و دقیقا پس از اذان مغرب که در حالت عادی بار ترافیکی زیادی در آن زمان به خود می‌بیند، برگزار کند.

با برگزاری نمایشگاه خودرو در قلب تهران سوالات بسیاری مطرح است. یکی از آن سوالات حجم ترافیکی است که در ساعات پایانی روز بر تهران تحمیل می‌شود و دیگر حمایت همه جانبه دولت از برگزاری چنین نمایشگاهی تا جایی که طبق اخبار منتشر شده، جلسات این نمایشگاه که متولی آن بخش خصوصی است در وزارتخانه برگزار می‌شود.

در همین راستا این سوال مطرح می‌شود که چه کسانی در این روزها از نبود شهردار در تهران بیشترین سود را می‌برند؟

نکته جالب توجه این است که در ماه‌های پایانی حضور شهردار تهران، زمزمه انتقال نمایشگاه‌های پایتخت از سئول به خارج از محدوده ترافیکی تهران وجود داشت؛ همان گونه که در دولت یازدهم، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بارها مخالفت خود را از برگزاری این نمایشگاه در محدوده ترافیکی پایتخت نیز اعلام کرده بود؛ اما این روزها نه تنها این امر محقق نشده است، بلکه دولت در نبود شهردار بنا دارد نمایشگاه‌های بزرگ را در قلب پایتخت برگزار کند و در این صورت همه این معادلات به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

گرچه این اتفاق به معنای تضعیف شهرداری توسط دولت و ایجاد ترافیک سنگین برای شهروندان است و مسئولان باید پاسخگو باشند، اما پایتخت متولی ندارد که بتواند از انتقال نمایشگاه به مکانی دیگر یا کنترل بار ترافیکی ناشی از حضور نمایشگاه‌های بزرگ سخن بگوید.

کد خبر 93789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha