از دی ماه سال 96 خودرویی وارد بازار نشده است!

پرشین خودرو: شیب تند قیمت و آشفتگی در بازار وارداتی ها موجب عدم مراجعه خریداران به بازار شده است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این خبر گفت: عدم عرضه خودرو توسط شرکتها به بازار، افزایش نرخ ارز و از سویی بلاتکلیفی رای دیوان عدالت اداری، بازار خودروهای وارداتی در دو هفته اخیر را با شوک مواجه کرده است.
وی افزود: در صورت اجرای رای دیوان عدالت اداری و توقف تعرفه های جدید و عدم ایجاد نوسانات ارزی، بی تردید بازار وارداتی ها در سال جدید با افت قیمت همراه می شد.
موتمنی تصریح کرد: از ابتدای امسال بازار خودروهای وارداتی با رکود جدی و افت شدید تقاضا همراه شده و این در حالی است که شرکتهای واردکننده در این جریان هیچ واکنشی به وضعیت کنونی بازار نشان نمی دهند و همچنان قیمت ها در بازار بالاست.
وی بیان کرد: با عرضه خودرو و اشباع بازار، قطعا بازار خرید و فروش وارداتی ها رونق خواهد گرفت اما زمانی که عرضه کم شود، بازار به همین وضعیت فعلی خواهد بود چنانچه هم اکنون هیچ کسی نه فروشنده است و نه خریدار.
به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل، هر خودرویی قیمت جهانی دارد و زمانی که قیمت ها بیش از قیمت های جهانی افزایش می یابد طبعا خریداران در بازار نیز کم می شوند.
موتمنی، علت اصلی رکود و افت تقاضا در بازار وارداتی ها را کاهش قدرت خرید مشتریان دانست و گفت: متقاضیانی که تا پیش از این می توانستند با حدود 200 میلیون تومان، خودروهایی مانند اسپورتیج، توسان و یا تلیسمان را خریداری کنند امروز با توجه به افزایش قیمت های صورت گرفته، قادر به خرید این مدل ها نخواهند بود و باید به سمت خرید خودروهایی عمدتا مونتاژی مثل سوزوکی و رنو کچر روی بیاورند.
وی همچنین بر خلاف اظهارات مطرح در خصوص افزایش آمار واردات خودرو در دو سه ماه گذشته، به کاهش واردات خودرو در دو سه ماه اخیر پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون زمان ترخیص اغلب خودروهای موجود در بازار آنها برای قبل از دیماه سال گذشته است و عملا خودرویی از دیماه تا کنون وارد بازار نشده است.
به گفته این مقام مسئول، در صورتی که خودرویی وارد و به دست مشتری می رسید قطعا قیمت در بازار کاهش می یافت در حالی که به دلیل عدم عرضه متناسب با نیاز بازار، قیمت ها نسبت به دو ماه گذشته با افزایش زیادی همراه شده است به عنوان مثال سانتافه ای که قیمت مصوب آن 335 میلیون اعلام شده است تا قبل از سال جدید و در اسفند ماه 290 میلیون در بازار خرید و فروش می شد و امروز 315 میلیون است. همچنین النترا که 185 میلیون به فروش می رسید، امروز به 200 میلیون رسیده و یا اسپورتیچ 270 میلیونی طی هفته اخیر به 290 میلیون و تالسیمان مدل 2018 از 258 میلیون به 280 میلیون تومان در بازار رسیده است.

کد خبر 93799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha