بررسی کارشناسی گزارش هزینه های خودروسازان در مجلس

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید منتظر ماند تا تصمیم دولت در خصوص نرخ ارز تثبیت و عملیاتی شده و سپس راهکاری را در خصوص قیمت خودرو در نظر گرفت.

رضا علیزاده، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه بخشی از قطعات خودروهای داخلی و همچنین درصدی از مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان وارداتی است، طبعا نوسانات ارزی موجب می شود که قیمت تمام شده برای تولیدکننده بالا رفته و این جریان خودروسازان و قطعه سازان را دچار چالش خواهد کرد.
وی تاکید کرد: هر چند نوسانات ارزی بر قیمت تمام شده خودروهای داخلی تاثیر خواهد گذاشت اما واقعیت این است که امروز مردم نیز به لحاظ اقتصادی تحت فشار هستند و توان خرید خودرو حتی با قیمت های فعلی را هم ندارند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین با توجه به اتفاقات صورت گرفته در نرخ ارز و اعمال سیاست ارز تک نرخی 4200 تومانی از سوی دولت، تصریح کرد: باید منتظر ماند تا تصمیم دولت در خصوص نرخ ارز تثبیت و عملیاتی شود سپس در ادامه راهکاری را در نظر گرفت تا هم مشکل خودروسازان حل شود و هم به مصرف کنندگان داخلی بیش از این فشار وارد نشود.
علیزاده همچنین از ورود کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع قیمت خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی مجلس گزارشاتی را از تاثیرات نرخ ارز بر هزینه های تولید خودروسازان دریافت و به طور کارشناسی به موضوع قیمت خودرو ورود خواهد کرد ضمن اینکه در ادامه جلساتی را با مسئولان مرتبط با این مساله در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهیم کرد تا به جمع بندی و تصمیم منطقی در خصوص قیمت خودرو دست یابیم.

کد خبر 93800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha