کد خبر 93835
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
شکست در طرح جدید ترافیک

پرشین خودرو: عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بی برنامگی، ناهماهنگی و عدم تامین زیر ساخت های لازم باعث سردرگمی مردم در شهر شده و مقصر اصلی این موضوع مدیرانی هستند که تجربه مدیریتی خوبی ندارند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه طرح ترافیک باعث سرگردانی در بین شهروندان شده است گفت:‌متأسفانه دوستان در طرحی با سابقه 20 ساله دست برده بی آنکه به اهمت کار آشنا باشند.

وی با انتقاد از عجول بودن برخی مدیران در اعلام کارهای انجام نشده و سامان نگرفته شده گفت: سال 96 طرح‌هایی در زمینه حمل و نقل شهری در حوزه نرم‌افزاری انجام شد بی‌آنکه به چند موضوع مهم توجه شود. دوستان مدیریت شهری با تعجیل فراوان از طرح ترافیک مورد نظرشان گفتند بی‌آنکه عملا از اجرای صحیح آن به طور کامل مطمئن باشند.

عضو سابق شورای شهر گفت: متأسفانه بعضی مواقع در کشور شاهد سرزدن برخی رفتارها از بعضی مدیران هستیم که هنوز اقدام خاصی درباره کاری نکردن اما با فضاسازی به گونه‌ای وانمود می‌کنند که گویا دستاورد خاصی داشته یا اقدامات جدید و متفاوتی را پایه‌گذاری کردند که پیش از این وجود نداشته اشت.

به گفته قناعتی طرح ترافیک یکی از این اقدامات بود که مدیران حمل و نقل شهری در دوران مدیریت نجفی به دنبال چنین فضاسازی بودند غافل از اینکه تمامی موارد مطرح‌شده مورد نظر مدیران قبلی شهری بوده اما آنها قبل از آنکه طرح را اعلام عمومی کنند به این موضوع قائل بودند که برنامه ویژه حمل و نقل شهری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که تمامی زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی در ادامه افزود:‌از همان روزهای آغازین مدیریت شهری به این موضوع اشاره کردم که بهتر بود تیم آقای پورسیدآقایی یک سال برای چنین طرحی زمان بگذارند و با مطالعه آن را به مردم عرضه کنند تا زیرساخت‌ها آماده و سپس به اطلاع عموم رسانده شود.

قناعتی گفت:‌متاسفانه هر روز از سوی تیم پورسیدآقایی موضوعی اعلام می شود، یک روز از آماده نبودن دوربین‌های ورودی و خروجی گفتند، فرمانداری از طرح ترافیک ایراد گرفت و سایر نهادهای مربوطه نیز با ایراد اشکالاتی با قاطعیت اعلام کردند که طرح توانایی اجرا ندارد و نمی‌تواند جوابگوی موضوع حل ترافیک در تهران باشد.

وی گفت:‌حال این سوال مطرح می‌شود ضرورت این همه قیل و قال قبل از انجام کار و به نتیجه رسیدن طرح چه بود؟ آیا بهتر نبود طرح ترافیک در سال 97 همانند سال پیش اجرا می‌شد تا دوستان در سال جاری فرصت بیشتری برای مطالعه داشتند. آیا طرح ترافیک ناقص و پر از اشکال حتما باید در سال 97 اجرا می‌شد؟ وقتی هیچ یک از موضوعات اجرایی آن با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط هماهنگ نبود.

این عضو سابق شورا با تأکید بر شکست خوردن این طرح از همان روزهای آغاز مطرح شدن گفت:‌بنده از همان روزهای اول به صراحت اعلام کردم طرح ترافیک پیشنهادی یقینا با شکست مواجه می‌شود چرا که امکان اجرای آن به این نحو ممکن نیست. بی‌شک عدم توجه به سخنان کارشناسانه و ذوق‌زدگی و تعجیل در اعلام یک طرح ناقص منجر به سردرگمی مردم شد.

وی با تأکید بر سرگردانی مردم در حوزه طرح ترافیک گفت: تا پیش از فروردین ماه سال جاری خبرها حاکی از آغاز اجرای طرح از پایان فروردین 97 بود که اینک اجرای طرح به اردیبهشت ماه موکول شده است واقعا چه ضرورتی برای این همه هیاهو و افزایش سردرگمی در بین مردم بود آیا سردرگم کردن مردم و مواجه کردن آنها هر روز با یک پیچیده شهری خدمت‌گزاری و خدمت‌رسانی به آنها تلقی می‌شود آیا شهر تهران که روزانه بیش از یک صد هزار خودرو وارد طرح ترافیک می‌شوند را می‌توان بدون مدیریت به حال خود رها کرد.

وی ادامه داد:‌متأسفانه امروز مردم تهران در بلاتکلیفی به سر می‌برند چرا که اعضای شورای شهر و مدیریت شهری هر روز موضوع بدون پشتوانه اعلام می‌کنند که از نظر سازمان‌ها و نهادها رد شده است.

وی گفت:‌متأسفانه بی‌برنامگی ناهماهنگی و عدم تأمین زیرساخت‌های لازم باعث سردرگمی مردم در شهر شده است و مقصر اصلی این موضوع مدیرانی هستند که تجربه مدیریتی خوبی ندارند.

وی بیان کرد: مدیر باتجربه کسی است که قبل از اعلام خبری و یا اجرای پروژه‌ای زیرساخت‌های آن را تأمین کند و با سایر نهادهای مربوطه هماهنگی‌ها و توافق‌ها را انجام داده باشد در صورتی که طرح ترافیک از همان روزهای اول نه مورد تأیید و موافقت فرمانداری قرار داشت و نه شورای شهر و سایر نهادهای مربوطه.

به اعتقاد قناعتی ملتهب کردن جامعه گویی بخش از وظایف و مأموریت‌های تیم مدیریت شهری بوده که امیدوارم تجربه‌ای ایجاد شود که دامنه التهابات شهری را کاهش دهند و روزهای خوبی را برای شهروندان رقم بزنند.

کد خبر 93835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha