کد خبر 93851
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
منع دستگاه های دولتی از خرید خودروی سواری خارجی

پرشین خودرو: براساس ضوابط اجرایی قانون بودجه 1397 و با هدف تحقق شعار سال، خرید هرگونه خودروی سواری خارجی توسط دستگاه های دولتی ممنوع است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، طبق تبصره 23 ضوابط اجرایی قانون بودجه امسال که به تازگی ابلاغ شده، خرید خودروی سواری داخلی توسط دستگاه های اجرایی حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری با رعایت مقررات و در سقف اعتبار مجاز است.
همچنین در تبصره این ماده آمده است: موارد استثنا پس از تایید کمیسیون نحوه استفاده از اتومبیل‌های دولتی و فروش اتومبیل‌های زاید، به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
دولت دوازدهم در سال حمایت از کالای ایرانی، توجه به تولیدکنندگان داخلی را به جد در دستور کار قرار داده است؛ هیات دولت در نخستین جلسه خود در سال جاری، خرید کالاهای خارجی که دارای تولید مشابه داخل هستند را برای تمامی دستگاه ­های دولتی ممنوع اعلام کرد؛ این ممنوعیت بر اساس فهرستی که از کالاهای خارجی دارای تولید داخل تهیه و به تایید دولت رسیده است، انجام می شود.
ممنوعیت خرید اقلام مذکور شامل همه دستگاه ­های دولتی، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و همه طرف ­های معامله آنها اعم از پیمانکاران، فروشندگان داخلی و خارجی می شود.
همچنین در ماده 24 ضوابط اجرایی قانون بودجه 97 درباره نوسازی تجهیزات و لوازم اداری نیز آمده است که اعتبارات این بخش به استثنای واحدهایی که حسب ضرورت در سال 1397 ایجاد می شود، حداکثر معادل عملکرد پارسال مجاز خواهد بود.

کد خبر 93851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha