قوی‌ترین پیشرانه‌های جهان را بشناسید + تصاویر

پرشین خودرو: همه موتورها برابر نیستند و علاوه بر حجم‌های مختلف، شرکت‌های سازنده با تولید سیلندرهای بیشتر و یا کم کردن سیلندرهای پیشرانه، به گزینه دلخواه خود برای تولید نیروی کافی می‌رسد.

به گزارش پرشین خودرو، در این مجموعه می‌توان شاهد تولید یک پیشرانه 2 سیلندر کوچک برای فیات 500 و یا حتی تولید یک پیشرانه غول پیکر 16 سیلندر برای هایپرکار بوگاتی شیرون بود. حال پیرو این موضوع، در ادامه لیستی از قوی‌ترین پیشرانه‌های موجود در بازار آماده کرده‌ایم که در کلاس خود دارای بیشترین خروجی قدرت هستند، هرچند برای رعایت انصاف در مقاله، موتورهای بکار گرفته شده در سیستم‌های محرک هیبریدی مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و تنها پیشرانه‌های استاندارد درون سوز بررسی خواهد شد. پس در ادامه با پرشین خودرو همراه باشید و این مقاله جذاب را از دست ندهید.



- موتور 2 سیلندر: فیات 500

 


در بین دارندگان موتورهای کوچک 2 سیلندر، خودروی شهری "فیات 500" دارای قوی‌ترین پیشرانه خواهد بود که حجم آن معادل 0.9 لیتر بوده و با سود جستن از توربوشارژر، می‌تواند در حداکثر کارایی خود چیزی حدود 103 اسب بخار قدرت داشته باشد. هرچند موتورسیکلت "دوکاتی 1299 پینگال R FE" هم دارای موتور 2 سیلندر 1285 سی سی است که می‌تواند خروجی قدرت 207 اسب بخاری داشته باشد، ولی خب پیشرانه‌های موتورسیلکت مورد بحث ما نیستند و در این لیست جایی نخواهند داشت تا همان پیشرانه دو سیلندر 0.9 لیتری فیات 500 به عنوان قوی‌ترین پیشرانه موجود در صنعت خودروسازی معرفی شود.



- پیشرانه 3 سیلندر: محصولات فورد

 



پیشرانه معروف کمپانی خودروسازی فورد، یعنی موتور 1 لیتری سه سیلندر "اکوبوست" به عنوان قوی‌ترین پیشرانه 3 سیلندر موجود در صنعت خودروسازی معرفی شده است که دارای قدرت 136 اسب بخاری بوده و بر روی عموم محصولات فورد مورد استفاده قرار می‌گیرد.



- پیشرانه 4 سیلندر: مرسدس بنز AMG

 


بر روی محصولاتی همچون مرسدس بنز A کلاس، GLA و CLA کلاس که توسط شرکت پرفورمنس AMG تقویت شده‌اند، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر قرار گرفته است که در حداکثر کارایی خود می‌تواند 375 اسب بخار قدرت داشته باشد، هرچند در سال 2014 میلادی، شرکت خودروسازی میتسوبیشی یک نسخه ویژه از "لنسر اولوشن" با قدرت 440 اسب بخاری راهی بازار کرد، اما به تعداد محدود 50 دستگاهی تولید شد و تنها در بازار انگلستان عرضه شد تا در این لیست جایی نداشته باشد.



- پیشرانه 5 سیلندر: محصولات آئودی

 



معمولا شرکت‌های خودروسازی برای حفظ تعادل در پیشرانه، از تعداد سیلندرهای زوج استفاده می‌کنند، اما کمپانی خودروسازی آئودی و چند شرکت انگشت شمار دیگر عقیده‌ای متفاوت دارند و با استفاده از چیدمان خطی، به طراحی و ساخت موتورهای 5 سیلندر پرداخته است که آخرین ساخته آئودی به این سبک دارای حجم 2.5 لیتری و قدرت 400 اسب بخاری بوده و بر روی محصولاتی همچون "آئودی TT RS" و "آئودی RS3 سدان" مورد استفاده قرار گرفته است.



- پیشرانه 6 سیلندر: پورشه 911 GT2 RS

 


کمپانی خودروسازی پورشه و سوبارو، به نوعی تنها خودروسازانی هستند که بر روی محصولات خود از پیشرانه‌های "تخت" یا "خوابیده" استفاده می‌کند، اما در این بین شرکت خودروسازی پورشه فوق العاده عمل می‌کند و از پیشرانه‌های تخت خود بیشترین خروجی قدرت را دریافت می‌کند. همچون پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر توربوشارژر که با خروجی قدرت 690 اسب بخاری بر روی "پورشه 911 GT2 RS" مورد استفاده قرار گرفته است.



- پیشرانه 8 سیلندر: کونیگ زگ آگرا RS

 


خودروهای بزرگی همچون فراری 488، مکلارن 720S، شورلت کوروت و... دارای پیشرانه‌های قدرتمندی در کلاس خود هستند، اما محصولات کونیگ زگ بویژه مدل "آگرا RS" که در کلاس هایپرکارها قرار گرفته و با محصولاتی همچون بوگاتی شیرون، هنسی ونوم و... رقابت می‌کند، تنها یک پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری دارد که در حداکثر کارایی خود می‌تواند خروجی قدرت 1360 اسب بخاری داشته باشد که در نوع خود شگفت انگیز است، هرچند خودروی جدید "هنسی ونوم F5" هم یک پیشرانه هشت سیلندر 7.4 لیتری با حداکثر قدرت 1600 اسب بخاری دارد، ولی خب این اتومبیل هنوز وارد بازار نشده و نمی‌تواند در لیست ما قرار بگیرد.



- پیشرانه 10 سیلندر: لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

 



اگر سال گذشته این مقاله را بررسی می‌کردیم، خودروی "دوج وایپر ACR" با موتور 645 اسب بخاری در این لیست قرار می‌گرفت، ولی خب باوجود غیبت این خودرو در بازار، گزینه بعدی "لامبورگینی هوراکان پرفورمانته" خواهد بود که دارای قدرت 630 اسب بخاری بوده و از یک موتور ده سیلندر 5.2 لیتری استخراج می‌شود.



- پیشرانه 12 سیلندر: فراری 812 سوپرفست

 



بعد از لامبورگینی، نوبت به شرکت خودروسازی فراری می‌رسد که یک نماینده قدرتمند در این لیست داشته باشد. همانطور که در عنوان ذکر شد، پیشرانه 12 سیلندر قدرتمند فراری بر روی خودروی "812 سوپرفست" نصب شده است که دارای حجم 6.5 لیتری بوده و می‌تواند خروجی قدرت 789 اسب بخاری داشته باشد.



- پیشرانه 16 سیلندر: بوگاتی شیرون

 



در آخر هم به معروف‌ترین پیشرانه موجود در صنعت خودروسازی، یعنی موتور 16 سیلندر W شکل کمپانی خودروسازی بوگاتی می‌رسیم که جدیدترین نسخه آن با تقویت و بهینه سازی، بر روی هایپرکار "بوگاتی شیرون" مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه گفتنی است که این پیشرانه دارای حجم 8 لیتری بوده و با سود جستن از 4 توربوشارژر جداگانه بر روی خود، می‌تواند خروجی قدرت 1479 اسب بخاری داشته باشد.

کد خبر 93875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha