کد خبر 93880
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۹
قهوه عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد

پرشین خودرو: متخصصان استرالیایی می‌گویند مصرف روزانه سه فنجان قهوه می‌تواند عملکرد قلب را بهبود دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بر اساس یک مطالعه جدید با وجود آنکه تاثیرات نوشیدنی‌هایی از قبیل قهوه و چای به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اما هنوز به طور قطع در مورد فوائد و مضرات آنها اظهار نظر نشده است.

متخصصان در ادامه بررسی‌ها روی چگونگی تاثیر کافئین روی سلامت دریافتند این ماده نمی‌تواند برای قلب مضر باشد. اغلب به بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی آریتمی قلب توصیه می‌شود از مصرف کافئین خودداری کنند.

متخصصان استرالیایی با اشاره به این موضوع مدعی شده‌اند که این ماده محرک می‌تواند با بهبود عملکرد قلب مرتبط باشد. علاوه بر این، نحوه مصرف این ترکیب نقش قابل توجهی در این خصوص ایفا می‌کند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: این باور عمومی وجود دارد که کافئین عامل محرک در بروز مشکلات ریتم قلب است هر چند مطالعه جامع انجام شده تایید کننده این ادعا نیست.

به گزارش مدیکال دیلی، متخصصان در رابطه با چگونگی تاثیر مصرف کافئین روی ۲۲۸ هزار و ۴۶۵ نفر دریافتند در افرادی که به طور مرتب قهوه مصرف می‌کنند ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ۶ درصد کاهش پیدا می‌کند. همچنین بررسی بیشتر روی ۱۱۵ هزار و ۹۹۳ بیمار حاکی از کاهش ۱۳ درصدی این خطر بود.

کد خبر 93880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha