کد خبر 93897
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
نجات از اعدام با دیه یک میلیارد تومانی

پرشین خودرو: مرد جوان که 10 سال پیش همسر باردارش را کشته بود با پرداخت دیه توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد. این متهم با حکم قضایی بزودی از زندان آزاد می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازجام جم، نوزدهم خرداد سال 87 مأموران کلانتری نواب در جریان مرگ مشکوک یک زن جوان به نام سهیلا قرار گرفتند.

شواهد نشان می‌داد این زن در خانه‌اش در خیابان سلسبیل تهران به طرز مشکوکی کشته شده است. جنازه به پزشکی قانونی فرستاده شد و پلیس به بازجویی از رضا، همسر سهیلا پرداخت.

رضا 26 ساله به ماموران گفت: همسرم هفت ماهه باردار بود. دیشب با هم درگیر شدیم و من دو سیلی به صورتش زدم. سهیلابه اتاق خواب رفت و خوابید اما صبح وقتی او را بیدار کردم متوجه شدم نفس نمی‌کشد. من که ترسیده بودم با پلیس تماس گرفتم.

وقتی پزشکی قانونی در گزارشی علت مرگ را ضربه مغزی اعلام کرد، رضا بازداشت شد و پای میز محاکمه ایستاد.

وی در حالی که اشک می‌ریخت گفت: باور کنید من فقط سیلی به صورت همسرم زدم. اما ضربه‌ها کشنده نبود. من او و زندگی‌مان را دوست داشتم و ما در انتظار تولد فرزندمان بودیم. باور کنید هرگز نمی‌خواستم همسرم را بکشم.

در پایان جلسه، هیأت قضایی وارد شور شود و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و درخواست اولیای‌دم رضا را به قصاص محکوم کرد.حکم صادره در دیوان عالی کشور تائید شده و مرد همسرکش در یک قدمی چوبه دار قرار داشت که توانست با پرداخت دیه یک میلیارد تومانی رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد. به این ترتیب رضا که حالا 36 سال دارد دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه رضا گفت: من وقتی به اتهام قتل همسرم بازداشت شدم دانشجوی رشته برق بودم و پدرم خرج زندگی‌مان را می‌داد. من و سهیلا چهار سال بود باهم ازدواج کرده بودیم. همسرم باردار بود و ما در انتظار به دنیا آمدن فرزند مان بودیم، اما سر مسائل جزئی گاهی اوقات با هم درگیر می‌شدیم.

وی در تشریح جزئیات آخرین درگیری گفت: آخرین بار وقتی من و سهیلا با هم درگیر شدیم من کنترل اعصابم را از دست دادم و به صورتش سیلی زدم. اما باور کنید ضربه کشنده نبود. من عاشق همسرم بودم و هیچ وقت نمی‌خواستم او را از دست بدهم. من در مدت ده سالی که در زندان هستم مدام با خودم درباره علت این درگیری و مرگ همسرم فکر و خودم را سرزنش می‌کنم. من با دستان خودم زندگی‌ام را تباه کردم و حالا خیلی پشیمانم.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی رضا را به 10 سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد. به این ترتیب این مرد بزودی از زندان آزاد می‌شود.

کد خبر 93897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha