کد خبر 93912
۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
عملکرد ضعیف خودرویی‌ها در معاملات بورس

پرشین خودرو: در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، سایپا دیزل، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمیزان، در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، سایپا دیزل، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند.

معامله ۷ گروه خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان نسبتا مثبت تمامی گروه‌ها در معاملات است.

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و ۶۵ سهم در ابتدای هفته به ۷۷۲ سهم افزایش یافت و حجم از ۱۹ میلیون و ۸۶۲ سهم با اُفت به ۹ میلیون ۹۶۷ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰.۶۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش ۱.۱۵ درصدی رسید.
*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۴۹۷ سهم در ابتدای هفته به ۲۵۴ سهم کاهش یافت و حجم از ۴ میلیون و ۳۹۴ سهم با کاهش به ۲ میلیون و ۳۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۱.۰۲ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به اُفت ۰.۷۶ درصدی رسید.
 

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک هزار و ۷۱ سهم در ابتدای هفته به ۸۷۲ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۹ میلیون و ۶۱۷ سهم با کاهش به ۱۲ میلیون و ۹۷۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۱.۰۲ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به اُفت ۲.۵۲ درصدی رسید.
 

 

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک هزار و ۷۹۵ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۱۲۲ سهم کاهش یافت و حجم از ۳۷ میلیون و ۸۲ سهم با کاهش ۱۸ میلیون و ۹۹۲ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۲.۳۷ درصدی که این روند در انتهای هفته ادامه و به رشد ۰.۲۲ درصدی رسید.

 



*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۸۵۷ سهم در ابتدای هفته به ۴۹۳ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۵ میلیون و ۲۹۴ هزار با کاهش به ۶ میلیون و ۷۰۶ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۱.۰۸ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۱.۹۳ درصدی دست یافت.
 

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۳۱۸ سهم در ابتدای هفته به ۵۶ سهم در پایان هفته کاهش یافت و حجم از ۳ میلیون و ۴۳۵ با رشد به یک میلیون و ۲۶۵ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰.۶۳ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به اُفت ۰.۱۱ درصدی رسید.



*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۵۱۶ هزار سهم در ابتدای هفته به ۴۵۳ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۱ میلیون و ۶۹ با کاهش به ۷ میلیون و ۵۷۳ رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۲.۵۲ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۳.۰۲ درصدی رسید.
 

در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: گروه خودرویی در بازار سهام در هفته گذشته عملکرد بسیار ضعیفی داشت و با توجه به ابهاماتی که در صحنه اقتصاد به ویژه در مورد نرخ وجود دارد تقریبا کل بازار در جوی از انتظار و اُفت قیمت‌ها قرار دارد

وی در ادامه افزود: گروه خودرویی همچنان با ابهامات در زمینه نرخ دلار و قیمت تمام شده کالا و خدمات مواجه است به همین دلیل با اُفت قیمت ها مواجه بودیم.

گزارش میزان حاکی از معامله گروه‌های سایپا، سایپا دیزل، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل با توجه به نوسان منفی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند.

کد خبر 93912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha