برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی متالورژی پودر در اصفهان + تصاویر

پرشین خودرو: ششمین کنفرانس بین المللی متالورژی پودر در هتل عباسی اصفهان، آغاز به کار کرد.

به گزارش پرشین خودرو، این کنفرانس دو روزه با هدف ارتقا دانش این فناوری در کشور، به صورت مشترک توسط یک شرکت داخلی و دانشگاه صنعتی وین(TU wien) با حضور اساتید و دانشجوهایی از کشورهای اروپایی(اتریش، آلمان، اسپانیا، سوئد، سوئیس، بلژیک و ایتالیا) و آسیایی(چین و هند) برگزار می شود.
شرکت کنندگان در این نشست، با ارائه مقاله در باره دانش متالورژی پودر(جدیدترین روش تولید قطعات فلزی با استفاده از پودر فلز)، به تبادل تجربیات علمی و پیشرفت های فناوری در این زمینه اقدام می کنند.
استاد دانشگاه وین در حاشیه این کنفرانس در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: در ایران خودروسازان و تولیدکنندگان توانمندی وجود دارد که با استفاده از فناوری متالورژی پودر و افزایش راندمان مصرف ماده و انرژی می توانند پیشرفت بیشتری داشته باشند.
'هربرت دانینگر' افزود: البته این صنعت در ایران هنوز جای کار دارد و این کشور باید با استفاده از متخصصان خود و سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه، فعالیتش را گسترش دهد.
وی اضافه کرد: کشور ایران برای گسترش این صنعت بسیار مستعد است.
دانینگر تصریح کرد: با بکارگیری پروژه های صحیح متالورژی پودر می توان در مصرف ماده اولیه و ماشین کاری، صرفه جویی کرد.
رئیس کنفرانس بین المللی متالورژی پودر نیز گفت: این کنفرانس در 20 سال گذشته، با فاصله زمانی سه سال یکبار، در اصفهان برگزار شده است.
نخستین کنفرانس بین المللی متالورژی پودر در سال 1375 برگزار شد.
ابوالقاسم آروند افزود: هدف از برگزاری این نشست، انتقال دانش و فناوری غرب در این زمینه به ایران و آشنا کردن پژوهشگران غربی با سطح علمی و فرهنگی کشورمان است.
وی اضافه کرد: هر 6 دوره این همایش در شهر اصفهان برگزار شده و این انتخاب به درخواست مهمانان خارجی و تعلق خاطر این افراد به این شهر تاریخی بوده است.
آروند گفت: هزینه برگزاری این همایش را شرکت کنندگان خارجی و داخلی پرداخت کرده اند.
وی افزود: 40 مقاله توسط اساتید خارجی و محققان داخلی به این کنفرانس ارسال شده است که در بازه زمانی دو روزه این همایش، ارائه و مقاله برگزیده نیز انتخاب و از آن تجلیل می شود.
رئیس کنفرانس بین المللی متالورژی پودر یادآور شد: دوره ششم این کنفرانس با فاصله 10 سال از پنجمین دوره برگزار شد.
وی تصریح کرد: این مساله بدلیل استقبال نکردن شرکت کنندگان خارجی برای حضور در کشور در دوره های قبلی ریاست جمهوری ایران بود.

کد خبر 93930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha