شورای شهر تهران با برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران مخالف است

پرشین خودرو: شورای شهر تهران مخالف برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در شهر تهران است و قطعا این اقدام غیر قانونی و صدور مجوز برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در شرایطی که قرار است سومین دوره از نمایشگاه خودرو تهران آبان ماه امسال در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود، خبرها حاکی از مجوز برگزاری نمایشگاه خودرویی دیگر همزمان با ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دارد.


بهمن ماه سال 95 بود که استارت اولین دوره از نمایشگاه خودرو تهران پس از 11 سال غیبت، در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب زده شد این اقدام که در راستای مصوبه شورای شهر تهران و با هدف انتقال نمایشگاههای پر مخاطب صورت گرفت با استقبال خوب علاقه مندان این صنعت مواجه شد به طوری که این اتفاق موجب شد تا دی ماه سال گذشته نیز شاهد پرپایی دومین دوره از نمایشگاه خودرو تهران و حضور پررنگ تر شرکتهای داخلی و خارجی در این دوره از نمایشگاه در شهر آفتاب باشیم.

 


حال در آستانه برگزاری سومین دوره از نمایشگاه خودرو تهران قرار است با مجوز سازمان توسعه و تجارت نمایشگاه خودرویی دیگر با همان عنوان در شهر تهران برگزار شود که خلاف مصوبه شورای شهر تهران است، اقدامی که بی شک بار ترافیکی شهر تهران را دو چندان خواهد کرد، در همین راستا محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با انتقاد نسبت به تصمیم اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در برگزاری نمایشگاهی پر مخاطب در تهران، گفت: شورای شهر تهران مخالف برگزاری نمایشگاه پر مخاطب در شهر تهران است و قطعا این اقدام غیر قانونی را پیگیری خواهد کرد.


وی افزود: همان طور که قبلا نیز در شورای شهر تهران مصوب شده، نمایشگاه های پر مخاطب نباید در داخل تهران برگزار شود. قاعدتا برگزاری چنین نمایشگاههایی در داخل شهر تهران به افزایش بار ترافیکی در شهر دامن خواهد زد.
علیخانی بیان کرد: البته در این جریان شهرداری تهران، شورای عالی ترافیک، استانداری و مسئولان راهنمایی و رانندگی که مسئولیت اجرایی این گونه طرح ها را بر عهده دارند باید پیگیری کنند که بر چه اساسی چنین مجوزی از سوی سازمان توسعه تجارت صادر شده است؟ چرا باید مجوز برگزاری نمایشگاهی پر مخاطب از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شود که اصولا منع قانونی دارد؟


به گفته وی، صدور مجوز چنین نمایشگاه هایی آن هم در تهران باید با هماهنگی و نظارت شهرداری تهران، شورای عالی ترافیک و مراجع قانونی صادر شود، بنابراین با این وضعیت باید بررسی شود که چه کسی چنین مجوزی را صادر کرده است و باید تمام دستگاههای متولی در این امر پاسخ گو باشند.


عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در این جریان انتظار می رود شهرداری و راهنمایی و رانندگی تهران با توجه به تبعات جدی برگزاری این نمایشگاه در افزایش بار ترافیکی تهران و مهم تر از آن غیر قانونی بودن چنین تصمیمی، نسبت به این اقدام واکنش جدی نشان دهند و مانع از اجرای این نمایشگاه شوند.


علیخانی افزود: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب مسلما برای برگزاری چنین نمایشگاه های پر مخاطبی مانند نمایشگاه خودرو ایجاد شده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران قطعا این مساله را پیگیری خواهد کرد و تذکرات لازم را به شهرداری تهران خواهد داد و در این جریان از شهرداری تهران می خواهیم که از تمام ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و مانع برگزاری چنین نمایشگاههایی در تهران شود.

کد خبر 93935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha