کد خبر 94064
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
ریل گذاری خط آهن میانه - بستان آباد رو به اتمام است

پرشین خودرو: معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: ریل گذاری خط آهن میانه - بستان آباد به طول 132 کیلومتر رو به اتمام است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، علی جبار ذاکری شنبه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی، اتمام ریل گذاری این مسیر اعلام و تردد آزمایشی قطار بر روی آن آغاز می شود.
وی با بیان اینکه طرح راه آهن میانه - تبریز به طول 203 کیلومتر در قالب 10قطعه اجرا می‌شود، گفت: ریل گذاری 132 کیلومتر آن، از میانه تا بستان آباد رو به اتمام است.
جبار ذاکری با اعلام اینکه تاکنون برای این طرح بیش از 10 هزار و 514 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: برای تکمیل و بهره برداری نهایی خط آهن میانه - تبریز به 12 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: بهره برداری اولیه به منظور آزمایش عملیات زیرسازی و روسازی این طرح در حد فاصل میانه - بستان آباد در روز‌های آینده آغاز و پیش بینی می‌شود تا 2 ماه آینده، تردد قطار در این محور انجام شود.
طرح راه‌آهن میانه - بستان آباد- تبریز به صورت دو خطه طراحی شده است و از ایستگاه کنونی میانه واقع در مسیر راه‌آهن کنونی تهران – تبریز، آغاز و با گذر از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌شود.
با اتمام این طرح، مسیر 13 ساعتی فعلی تبریز به تهران به حدود 5 ساعت کاهش می‌یابد.
رییس جمهور و هیئت همراه، سه شنبه این هفته 4 اردیبهشت به آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.
در این سفر 2 روزه، علاوه بر دیدار مردمی رییس جمهور، نشست با نخبگان و منتخبان آذربایجان شرقی و شرکت در شورای اداری استان، برخی طرح‌های عمرانی هم در روز نخست سفر به بهره برداری خواهد رسید.
افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی هم از برنامه‌های دومین روز سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به استان خواهد بود.
در مراسم افتتاح تبریز 2018 علاوه بر مقامات کشوری و استانی، وزرای گردشگری و سفرای برخی کشور‌ها هم حضور خواهند داشت.

کد خبر 94064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha