کد خبر 94234
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
استان تهران در انتظار بارش برف

پرشین خودرو: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بخش‌هایی از ارتفاعات البرز مرکزی و نقاط کوهستانی استان تهران طی ۲۴ ساعت آتی با بارش برف مواجه می‌شود،‌ گفت: از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده است امروز و فردا نیز بخش‌های عمده‌ای از غرب، مرکز، شمال، جنوب و شرق کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها برای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان، قم، قزوین، مرکزی، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از اواخر امشب شدت بارش‌ها در استان‌های سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ایجاد می‌شود که احتمال سیلابی شدن معابر وجود دارد.

به‌گفته نقشینه، طی روز سه‌شنبه از شدت بارش‌ها در بخش‌های غربی و مرکزی کاسته می‌شود و شدت بارش‌ها برای استان‌های شمال شرق ایجاد می‌شود.

نقشینه افزود: طی ساعات آتی وزش باد شدید بخش‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، قم، کویر مرکزی ایران و سمنان را در بر می‌گیرد؛ سرعت وزش باد در مناطق ذکرشده حدود 60 کیلومتر بر ساعت است که احتمال خیزش خاک و وارد آمدن خسارت به تأسیسات شهری وجود دارد.

وی با بیان اینکه کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: طی 24 ساعت آتی کاهش 10درجه‌ای دما در شمال شرقی ایجاد می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با ابراز اینکه شدت بارش‌ها در روز سه‌شنبه برای شمال شرق پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه بارشی که پیامد آن بارش باران، رگبار، کاهش دما و حتی برف است، اواخر وقت روز سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود.

نقشینه تصریح کرد: طی روز چهارشنبه جوی نسبتاً آرام در غالب نقاط کشور حکمفرما می‌شود و شاهد روند افزایشی دما در اکثر نقاط خواهیم بود.

وی افزود: طی ساعات آتی، بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات استان تهران، آذربایجان‌ها و اردبیل به‌وقوع‌ می‌پیوندد که باید رانندگان عبوری از جاده‌های شمالی کشور به توصیه‌های پلیس دقت کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: امروز برخی استان‌های جنوب غرب کشور به‌خاطر وزش باد شدید با پدیده گردوخاک مواجه شدند؛ در خوزستان این پدیده گردوخاک با رشد ابر و رگبار باران نیز همراه شد و صحنه‌ای طبیعی از پدیده‌های جوی کنار یکدیگر ایجاد شد.

نقشینه تصریح کرد: از روز جمعه، سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که پیامد آن بارش باران و وزش باد در برخی نقاط کشور خواهد بود.

نقشینه، همدان با پنج درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 38 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 18 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آتی شاهد افزایش دما خواهیم بود.

کد خبر 94234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha