گمرک صراحتا قاچاق خودرو را تکذیب کرد +توضیحات

پرشین خودرو: مسئولان گمرک، قاچاق 424 خودرو را تکذیب و صراحتا وقوع چنین موضوعی را رد کردند.

به گزارش پرشین خودرو، موضوع قاچاق خودرو چند روزی است که در رسانه ها موجب هیاهوی رسانه ای شده است در حالی که به لحاظ فنی احتمال وقوع قاچاق خودرو نزدیک به صفر است.


براساس این گزارش، با توجه به لینک ارتباط الکترونیکی گمرک ایران با سازمان‌‌های همجوار از جمله صدور کارت ترخیص راهور ناجا (مرکز شماره‌گذاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران)، ورود غیرقانونی خودرو و صدور پلاک، در عمل امکان قاچاق خودرو میسر نیست.


فرود عسگری رییس کل گمرک ایران، در این خصوص با بیان اینکه گمرک اطلاعات کامل کالاهای وارداتی را در اختیار تمامی نهادهای نظارتی و نیروی انتظامی قرار داده و با توجه به هوشمندسازی ورود اطلاعات امکان رهگیری تخلفات و قاچاق گمرکی آسان‌ است، می گوید: بعضا ‌علیه گمرک در خصوص قاچاق برخی کالاها جو سازی می شود.


همچنین علیرضا دشتانی ناظر گمرکات استان هرمزگان، اظهار می کند: تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده و در چارچوب مقررات پس از اخذ مجوزهای قانونی به گمرک شهید باهنر بندر عباس اظهار شده است. کالای موضوع اظهارنامه های مورد نظر در حال انجام تشریفات گمرکی و در مرحله پرداخت حقوق ورودی متعلقه بوده و مجوزهای مربوط به ترخیص این خودروها نیز توسط سازمان های ذیربط اخذ شده است.


از طرف دیگر، مهدی رضایی مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس رسما بیان می کند: تمامی 424 خودروی خارجی در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته طی 14 فقره به گمرک اظهار شده و اطلاعات اظهار مربوط به این خودروها مجوزهای قانونی و مقرراتی سازمان‌های ذی‌ربط، روشن و شفاف در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی موجود است.


در همین خصوص دکتر احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید با جنجال و هیاهوی رسانه ای زمینه فعالیت اقتصادی بخش خصوصی را از بین ببریم، تصریح می کند: جریان سازی اخیر، به طور قطع امنیت اقتصادی را برای بخش خصوصی از بین می برد.


این نماینده مجلس ادامه می دهد: تا زمانی که در خصوص یک موضوعی به یقین نرسیده ایم و حکم دادگاه صادر نشده، اصلا صلاح نیست که به شخص یا شرکت خاصی اتهام وارد کنیم، آن هم چنین اتهام بزرگی.


به گفته وی، باید اول، موضوع بررسی شود و پس از اتمام نتایج و تحقیقات و صدور حکم بایستی مطلبی عنوان شود. مسلما بروز چنین رفتارهای نسجیده ای منجر به فرار سرمایه از منطقه و کشور خواهد شد.

کد خبر 94282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha