صنعت خودرو کشور از نبود استراتژی کیفیت، رقابت پذیری و صادرات رنج می برد

پرشین خودرو: چالش های تنظیم مقررات، راهکارهای بهبود و تحلیل ساختارهای نهادها در نظام تنظیم گری صتعت خودرو ایران در پنجمین نشست تخصصی برنامه ملی آینده علم و فناوری صنعت خودرو در سازمان گسترش بررسی شد.

به گزارش پرشین خودرو، پنجمین نشست تخصصی برنامه ملی آینده علم و فناوری صنعت خودرو، با محوریت آینده صنعت خودرو، سازوکارهای تنظیم گری و تنظیم مقررات عصر روز سه شنبه در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

در این نشست امیرحسین قناتی، مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر بهروز مشهدی، دکتر امیرحسن کاکایی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص چالش های تنظیم مقررات و تنظیم گری، راهکارهای بهبود و تحلیل ساختارهای نهادها در نظام تنظیم گری در صتعت خودرو ایران سخنانی را ایراد کردند.

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: در تدوین برنامه ملی اینده نگاری علم و فناوری صنعت خودرو دیدن تمام جوانبی که به این صنعت متصل است، ضروری است و این موضوع کمک می کند تا این صنعت به اهدافش دست پیدا کند.

امیرحسین قناتی با مطرح کردن اهم چالش های تنظیم گری و تنظیم مقررات در صنعت خودرو ایران با نگاه به روندهای آینده صنعت خودرو افزود: برای تنظیم استراتزی خودرو برای تولید ، بهره برداری و تنظیم مقررات، با شنیدن و دیدن مسایل و مشکلات پیش رو می توانیم نواقص را برطرف نموده تا بتوانیم به اهداف مورد نظر نزدیک شویم.

 



قناتی با بیان اینکه اجرای استاندارهای هشتاد و پنج گانه اقدامی بودکه برای نخستین بار این وزارتخانه توانست به موازات با سازمان ملی استاندارد پیش رود، افزود: در حوزه سیاستگذاری خودرو باید همه ارگان ها و سازمان های ذی ربط در جریان باشند و مسائل خود را مطرح نمایند.

وی افزود: صنعت خودرو ، صنعت ایزوله ای نیست که مسایل سیاسی ، اجتماعی ، و اقتصادی در ان دخیل نباشد و هر گونه از این محرکها در ان تاثیرگذار است.

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ،معدن و تجارت افزود: در این شرایط بهترین راهکار این است که دوسال با صنعت خودرو کاری نداشته باشیم و هیچ قانونی وضع و تصویب نشود و تنها با تدوین یک استراتژی کیفیت، رقابت پذیری و صادرات ، صنعت خودرو را پیش ببریم.

قناتی هدف اصلی سند راهبردی صنعت خودرو را ایجاد جایگاهی برای این صنعت در سطح بین المللی دانست و افزود: هرچند ایرادات زیادی به صنعت خودرو وارد است اما با اعداد و ارقام ثابت میکنیم که هم اکنون این صنعت در زنجیره خودروسازی جهان قرار گرفته است.

وی خواستار کمک جامعه دانشگاهی به ارتقا و توسعه صنعت خودرو شد و گفت: این نکته را باید همواره مدنظر داشت که جامعه ما در ایران با هیچ جامعه ای قابل مقایسه نیست و صرف الگوبرداری از کشورهای دیگر کمکی به این صنعت نخواهد کرد بلکه باید استراتژی خاصی را برای خود تعریف کنیم.

این نشست با پرسش و پاسخ مدعوین پایان یافت.

کد خبر 94317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha