کد خبر 94418
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
خط 7 مترو تا پایان اردیبهشت ماه 97 بازگشایی می شود

پرشین خودرو: خط ۷ مترو تهران سال گذشته به دلیل نداشتن سیگنالینگ و ناایمن بودن متوقف شد و با تکمیل این نواقص تا پایان اردیبهشت ماه امسال بازگشایی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازباشگاه، یکی از مواردی که امروزه به بحران ترافیکی شهر‌های بزرگ همچون تهران کمک می‌کند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. در همین زمینه شهرداری تهران برنامه‌های مختلفی از جمله توسعه مترو را دنبال می‌کند.

مترو تهران هم اکنون دارای ۵ خط فعال است و برنامه توسعه سایر خطوط نیز در دست اجرا است. در این راستا سال گذشته بود که خط ۷ مترو به عنوان عمیق‌ترین و طولانی‌ترین خط مترو تهران در خردادماه افتتاح شد.
 


خط ۷ مترو تهران در روز‌های آغازین کار خود تنها 3 ساعت در روز فعالیت می‌کرد، اما در اواخر فعالیت خود، ساعت کاری آن از ۳ به ۱۲ ساعت یعنی از ۶ صبح تا ۱۸ عصر افزایش یافت.

عمیق‌ترین خط مترو تهران از شهرک امیرالمومنین(ع) (قصر فیروزه) در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز و پس از طی کردن مسیر شرق به غرب و تقاطع با خط یک در ایستگاه مترو محمدیه از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل و در ایستگاه مترو شهید نواب صفوی با خط دو، در ایستگاه مترو توحید با خط 4 و در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند، پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب شده و در انتها به میدان کتاب (میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت آباد می‌رسد.

خط ۷ مترو در زمان مدیریت شهری محمدباقر قالیباف افتتاح و در آبان سال گذشته به علت مشکلاتی بسته شد. پس از به وجود آمدن حواشی‌ درخصوص علت تعطیلی این خط، پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران از بازگشایی آن تا آخر اردیبهشت خبر داد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری کامل از خط 7 مترو در مرداد ماه انجام خواهد شد، تصریح کرد: خط 7 مترو تهران به علت نقص در سیستم تهویه و سیگنالینگ تعطیل شد و اکنون در حال تکمیل آن‌ها هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه خط ۷ مترو در اواخر اردیبهشت ماه بازگشایی خواهد شد، گفت: در زمان افتتاح این خط هر ده دقیقه یک قطار خواهد آمد.

علی امام مدیر عامل شرکت مترو تهران در اسفند ماه سال گذشته در مورد بازگشایی خط ۷ مترو تهران اعلام کرد: تکمیل و افتتاح خط ۷ مترو به صورت فاز بندی در دستور کار قرار دارد، به گونه‌ای که در اواخر اردیبهشت ماه و یا اوایل خرداد ماه 7 کیلومتر از این خط با 7 ایستگاه به بهره داری می‌رسد و ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو نیز در شهریور ماه ۹۷ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
 


وی در ادامه گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۷ تأمین مالی خط 7 مترو نیز صورت گیرد تا به طور کامل این خط مورد بهره برداری قرار گیرد.

علت به تعویق افتادن بازگشایی خط ۷ مترو تهران در این چند سال چه بود؟

کمبود سیستم های تهویه و نداشتن ایمنی کافی از جمله مشکلات خط ۷ مترو تهران بود که موجب تعویق در بازگشایی آن شد، امیدواریم با بازگشایی مجدد این مشکلات رفع بشوند.

شهردار سابق تهران محمد علی نجفی نیز در مورد به تعویق افتادن بازگشایی خط ۷ مترو تهران اظهار کرد: خط ۷ مترو از ابتدا وضعیت ایمنی مناسبی نداشت و وزارت کشور گزارشی مبنی بر غیر ایمن بودن این خط را ارسال کرده بود.

در این میان شائبه‌هایی مبنی بر سیاسی بودن تصمیم مدیریت جدید شهری تهران مطرح شد و علی امام در این زمینه گفت: هیچ جهت‌گیری سیاسی مبنی بر تصمیم برای تعطیلی خط ۷ وجود نداشت. این تصمیم در نتیجه اظهارات کارشناسان صورت گرفت و مدیریت ارشد نیتی نداشت جز اینکه امنیت شهروندان را تامین کند. امیدوارم با همت همکاران و مشاوران در یک دوره ۶ ماهه در بهترین شرایط ممکن بتوانیم این خط را بازگشایی کنیم.

با توسعه خطوط مترو در شهر تهران و افتتاح خط ۷ می‌توانیم شاهد کاهش آلودگی هوا و حجم ترافیک در بزرگراه‌های تهران باشیم.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر‌های توسعه یافته بیشتر به چشم می‌خورد و اگر این وسایل با برنامه ریزی طراحی شوند، این موضوع می‌تواند باعث رشد آتی شهر شود و یکی از مواردی که به بحران ترافیک در شهر‌های بزرگ کمک می‌کند، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

حال امیدواریم مسئولان شهری با راه اندازی و تکمیل خطوط جدید مترو تهران باعث کاهش بار ترافیک از دوش شهر شوند.

کد خبر 94418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha