خودروی مسابقه ای فولکس واگن سریع تر از ماشین های فرمول 1 +تصاویر

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی فولکس واگن در شهر آلس فرانسه، از اعجوبه مسابقات خود تحت عنوان I.D. R Pikes Peak رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، همانند بسیاری از شرکت‌های خودروساز جهانی، کمپانی خودروسازی فولکس واگن هم در حال رقابت و تقویت خود در بخش تولید وسایل نقلیه تمام الکتریکی است.

 


 

اما آخرین پروژه الکتریکی این شرکت آلمانی نه یک خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی و نه یک خودروی کوچک شهری بوده است، بلکه این خودروساز آلمانی در یک رویداد اختصاصی و در شهر "آلس" فرانسه که زادگاه راننده این شرکت است، از خودروی مسابقه‌ای خود با سیستم محرک تمام الکتریکی تحت عنوان I.D. R Pikes Peak رونمایی کرده است که طبق ادعای شرکت سازنده، می‌تواند حتی سریع‌تر از خودروهای فرمول 1 باشد.

 



باتوجه به اولین اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت خودروسازی فولکس واگن، گفته می‌شود که این خودروی مسابقه‌ای توانایی ثبت حداقل شتاب صفر تا صد 2.25 ثانیه را خواهد داشت که بدون شک از ماشین‌های قدرتمند فرمول 1 هم سریع‌تر است، حال شرکت خودروسازی فولکس واگن برای اینکه چنین عملکردی بدست آورد، از یک سیستم محرک تمام الکتریکی 680 اسب بخاری با گشتاور 650 نیوتن متری برای حرکت دادن این خودروی 1100 کیلوگرمی استفاده کرده است که برای جبران وزن بالای مجموعه باتری‌های اتومبیل، به صورت گسترده از مواد فیبرکربنی در ساخت بدنه اتومبیل استفاده شده است.

 



در مقایسه با خودروی سوپراسپرت "لامبورگینی هوراکان پرفورمانته"، این خودروی مسابقه‌ای فولکس واگن حدود 40 اسب بخار قدرت و همچنین 271 نیوتن متر گشتاور کمتری دارد، اما در درجه اول سیستم محرک تمام الکتریکی خودرو و بعد از آن آیرودینامیک فوق العاده اتومبیل باعث شده تا عملکردی فوق العاده در پیست داشته باشد و در ثبت شتاب اولیه خود حتی سریع‌تر از خودروهای فرمول 1 عمل کند.

 

کد خبر 94457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha