کد خبر 94480
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
نفت برنت هفته خود را با سود به پایان رساند

پرشین خودرو: اما شاخص نفت برنت با نگرانی از این که در صورت تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران، عرضه نفت با اختلال روبرو شود، سومین هفته پیاپی سود را برای خود به ثبت رساند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، قیمت‌های نفت اندکی افت کرد، هرچند با نگرانی از این که در صورت تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران، عرضه نفت با اختلال روبرو شود، قیمت نفت برنت سومین هفته پیاپی سود را برای خود به ثبت رساند.

پیش‌خرید نفت خام برنت ۱۰ سنت یا ۰۱ درصد برای هر بشکه ارزان شد و در قیمت ۷۴.۶۴ دلار به کار خود پایان داد. این ماه این شاخص جهانی نفت به بالای ۷۵ دلار رسیده است؛ سطحی که از اواخر ۲۰۱۴ تا کنون دیده نشده بود.

پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۹ سنت یا ۰.۱ درصد افت کرد و در قیمت ۶۸.۱۰ دلار برای هر بشکه، بسته شد.

این هفته شاخص نفت برنت در مجموع ۰.۵ درصد رشد کرد، که این سومین هفته رشد پیاپی قیمت این شاخص بود. اما دابلیوتی‌آی این هفته ۰.۵ درصد افت کرد.

رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، تا تاریخ ۱۲ می، تصمیم خواهد گرفت که آیا تحریم‌های ایران را بازگرداند یا خیر. این تحریم‌ها به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای ایران با آمریکا و ۶ قدرت دیگر جهان آن را امضا کرده بودند، برداشته شده‌اند. تحریم‌های جدید احتمالا صادرات نفت ایران را کاهش خواهند داد و عرضه جهانی نفت را مختل خواهند کرد.

راب تامل، مدیر سهام در شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری انرژی تورتویزکپیتال در لیوود کانزاس، می‌گوید: در حال حاضر این بزرگترین عامل هدایت‌کننده بازار است و به همین علت است که شما امروز و بیشتر اوقات این هفته شاهد نوسانات آنچنانی‌ای نبودید.

این ماه برنت بیش از ۶ درصد رشد داشته است، درحالی‌که دابلیوتی‌آی احتمالا تا آخر ماه سودی ۵ درصدی را برای خود ثبت خواهد کرد. رشد شاخص‌های نفتی علی‌رغم این انجام شد که شاخص دلار به بالاترین میزان خود از ۱۱ ژانویه تا کنون رسیده است.

دلار قوی‌تر باعث می‌شود نفت برای کشورهایی که ارز غیر دلاری دارند گران‌تر شود و تقاضا پایین بیاید.

نگرانی‌های مربوط به اختلال در عرضه، همچنین با وضعیت رو به وخامت سیاست و اقتصاد ونزوئلا، که باعث شده است ظرف ۲ سال گذشته ۴۰ درصد از تولید نفت این کشور کاسته شود، تشدید شده است.

افزایش قیمت‌ها با اوج گرفتن تولید نفت آمریکا که میزان آن این هفته به ۱۰.۵۹ میلیون بشکه در روز رسیده است، محدود شد. همچنین طبق اعلام شرکت اطلاعات انرژی بیکر هیوگز، این هفته حفاران آمریکایی ۵ حلقه چاه به تعداد چاه‌های فعال آمریکا افزودند.

کد خبر 94480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha